Na osnovu člana 6. Pravilnika o uslovima i merilima za izbor korisnika, načinu rada Komisije i postupku dodele sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za porodice izbeglica na teritoriji grada Užica, Komisija za dodelu sredstava za ekonomsko osnaživanje i osamostaljivanje izbeglih lica (u daljem tekstu: Komisija), ponovo objavljuje:
Javni poziv za dodelu sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za porodice izbeglica na teritoriji grada Užica
|
I Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije i grad Užice, obezbedili su sredstva namenjena za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za porodice izbeglica na teritoriji grada Užica.
Pomoć se dodeljuje kao jednokratna i bespovratna i odobrava se u robi i materijalu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj delatnosti, u maksimalnom iznosu do 200.000,00 RSD , po porodičnom domaćinstvu Korisnika.
Pomoć se dodeljuje za ukupno dva Korisnika.
II Uslovi za izbor korisnika |
Podnosilac prijave na javni poziv za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Podnosilac prijave) i članovi njegovog porodičnog domaćinstva treba da ispune sledeće uslove:
1. da imaju izbeglički status i to: – da imaju izbeglički status i podnet zahtev za prijem u državljanstvo Republike Srbije – da im je prestao status izbeglice jer su stekli državljanstvo Republike Srbije (NAPOMENA: navedeni uslov je obavezan za Podnosioca prijave i za članove njegovog porodičnog domaćinstva koji su u statusu izbeglice ili su bili u statusu izbeglice); 2. da imaju boravište/prebivalište na teritoriji Grada, u momentu objavljivanja javnog poziva; 3. da nisu uključeni u neki drugi program/projekat stambenog zbrinjavanja ili ekonomskog osnaživanja kroz dohodovne aktivnosti, u tekućoj godini; 4. da nisu korisnici pomoći u projektima ekonomskog osnaživanja više od tri puta (uključujući i ovaj javni poziv); 5. ukoliko su bili korisnici pomoći u ekonomskom osnaživanju da su istu namenski koristili; 6. da imaju radno sposobne članove domaćinstva i potrebno znanje i veštinu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovne aktivnosti na koju se odnosi Pomoć; 7. da je aktivnost za koju je pomoć tražena od značaja za egzistenciju porodice; 8. da ima preduslove za obavljanje delatnosti za koju traži Pomoć: Ø Za poljoprivednu delatnost i stočarstvo da je vlasnik ili zakupac zemljišta i/ili pomoćnih objekata; Ø Za zanatsku ili uslužnu delatnost da je vlasnik ili zakupac prostora u kome će obavljati delatnost i Ø Za druge delatnosti u skladu sa delatnošću navedenoj u prijavi. |
III Potrebna dokumentacija
Uz prijavu je potrebno dostaviti sledeće dokumente kojima se dokazuje ispunjenje navedenih uslova: |
1. Uredno popunjen i potpisan obrazac prijave;
2. Fotokopiju izbegličke legitimacije (obe strane)/ Rešenja o priznavanju, ukidanju ili prestanku izbegličkog statusa (NAPOMENA: obavezno za Podnosioca prijave, kao i za ostale članove porodičnog domaćinstva ukoliko su bili ili su i dalje u statusu izbeglice); 3. Fotokopiju lične karte za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina (očitane, ukoliko je u pitanju biometrijska lična karta sa čipom); 4. Uverenje o državljanstvu ili fotokopiju rešenja o prijemu u državljanstvo Republike Srbije ili kopiju podnetog zahteva za prijem u državljanstvo – za sve članove porodičnog domaćinstva (ne odnosi se na lica sa ličnom kartom); 5. Izjavu overenu kod nadležnog organa overe da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu uključeni u neki drugi program/projekat stambenog zbrinjavanja ili ekonomskog osnaživanja kroz dohodovne aktivnosti, u tekućoj godini; 6. Dokaz o prihodima: – Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva registrovane u Nacionalnoj službi za zapošljavanje; u slučaju da se radi o nezaposlenom članu porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošljavanje, izjava overena kod nadležnog organa kojom se potvrđuje da je Podnosilac prijave nezaposlen i da nema prihode; – Potvrda poslodavca o visini primanja u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv – za zaposlene članove porodičnog domaćinstva; – Ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu objavljivanja ovog Javnog poziva ili ukoliko lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije – potvrda nadležne službe ili izjava overena kod nadležnog organa da lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije u Republici Srbiji i/ili drugoj državi; 7. Za članove porodičnog domaćinstva uzrasta 15 – 26 godina – dokaz o školovanju (potvrda nadležne obrazovne insistucije o školovanju), ukoliko ovi članovi porodičnog domaćinstva nisu na školovanju – dokaze navedene u tački 6) ovog stava (dokazi o prihodima); 8. Dokaz za porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju – Rešenje Komisije za kategorizaciju dece ili mišljenje inter-resorne komisije za decu sa telesnim invaliditetom ili smetnjama u razvoju; 9. Dokaz o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju – Rešenje o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju za člana porodice sa invaliditetom; 10. Za jednoroditeljsku porodicu prilaže se: – potvrda o smrti bračnog druga; – rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo; – izvod iz matične knjige rođenih za decu bez utvrđenog očinstva; – presuda o razvodu braka ili dokaz o poveravanju maloletnog deteta ili dece (ukoliko u presudi o razvodu braka nije odlučeno o poveravanju deteta, ili ukoliko se radi o vanbračnim partnerima čija je zajednica prestala da traje), a uz oba dokaza potrebno je priložiti izjavu Podnosioca prijave overenu kod nadležnog organa da se Podnosilac prijave neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, Podnosilac prijave nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu; 11. Potvrda prethodnog poslodavca, fotokopija radne knjižice ili izjava overena kod nadležnog organa overe da lice ima potrebno znanje i veštinu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovne aktivnosti na koju se odnosi Pomoć; 12. Potvrda da je Korisnik prošao obuku za izradu poslovnih planova ili obuku Nacionalne službe za zapošljavanje; 13. Dokaz da ima registrovanu delatnost; 14. Dokaz da pokreće aktivnost: (1) da je registrovao i pokreće novu aktivnost, (2) izjava da pokreće aktivnost (ako nije registrovao novu aktivnost koju pokreće) Pored dokaza navedenih u stavu 1.ovog člana, Komisija za izbor korisnika može od Podnosioca prijave tražiti i druge neophodne dokaze radi utvrđivanja činjenica i okolnosti potrebnih za donošenje pravilne i zakonite odluke. |
IV Merila za izbor korisnika
Red prvenstva za izbor Korisnika utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Korisnik kao Podnosilac prijave ostvari, a prema sledećim merilima:
- Da aktivnost za koju je Pomoć tražena doprinosi poboljšanju
uslova života porodičnog domaćinstva Korisnika – 10 bodova
- Da je Korisnik prošao obuku za izradu poslovnih planova
ili obuku Nacionalne službe za zapošljavanje – 10 bodova
3) Da ima prethodno iskustvo u obavljanju aktivnosti – 10 bodova
4) Da poseduje znanje i veštine za obavljanje aktivnosti – 10 bodova
5) Da ima registrovanu delatnost – 20 bodova
6) Da pokreće aktivnost – Pomoć koristi prvi put – 20 bodova
Da je korisnik Pomoći – drugi put – 10 bodova
Da je korisnik Pomoći – treći put – 5 bodova
7) Jednoroditeljsko domaćinstvo/porodica sa detetom/decom do 18
godina i /ili studentom do 26 godina – 10 bodova
8) Žena nosilac domaćinstva – 10 bodova
V Postupak za utvrđivanje predloga liste Korisnika
Komisija će u roku od 15 dana od dana isteka roka za prijavu razmotriti podnete prijave, izvršiti potrebne provere, po potrebi zatražiti dodatnu dokumentaciju i izvršiti bodovanje.
Za prijave koje ispunjavaju uslove vrši se provera navoda iz prijave na terenu .
U skladu sa brojem bodova Komisija će utvrditi predlog liste Korisnika za dodelu pomoći i objaviti je na oglasnim tablama Grada Užica i MZ „Lipa“.
VI Rok za podnošenje prijava
Rok za podnošenje prijava traje od 22.novembra 2019.godine do 13.decembra 2019. godine.
Prijava se podnosi u pisarnici Grada Užica, kancelarija broj 12, prizemlje zgrade.
Priložena dokumenta se podnose u fotokopiji. Priloženi dokumenti, kao što su izvodi iz matičnih knjiga i medicinska dokumentacija ne smeju biti stariji od 6 (šest) meseci.
Ukoliko Komisija to zatraži original dokumenta se dostavlja na uvid.
II Broj 88-3/19-14
Datum 22.11.2019.god.
PREDSEDNIK KOMISIJE
Vidoje Drndarević
Zahtev za biznis planom možete preuzeti OVDE.