Ponovljeni javni poziv za dodelu sredstava za dohodovne aktivnosti za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu
22/11/2019

Ponovljeni javni poziv za dodelu sredstava za dohodovne aktivnosti za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu

Na osnovu člana 11. Pravilnika o uslovima i merilima za izbor korisnika, načinu rada Komisije i postupku dodele sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu, Komisija za dodelu sredstava za ekonomsko osnaživanje i  osamostaljivanje interno raseljenih lica kroz dohodovne aktivnosti  (u daljem tekstu: Komisija),  ponovo objavljuje:

                                         

 

Javni poziv

za dodelu sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu

 

 

I  Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije i grad Užice, obezbedili su sredstva namenjena za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu i borave na teritoriji grada Užica.

Pomoć se dodeljuje kao jednokratna i bespovratna i odobrava se u robi i materijalu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj delatnosti, u maksimalnom iznosu do 200.000,00 RSD , po porodičnom domaćinstvu Korisnika.

Pomoć se dodeljuje  za ukupno dva Korisnika.

 

           II     Uslovi za izbor korisnika

 

Podnosilac prijave na javni poziv za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Podnosilac prijave) i članovi njegovog porodičnog domaćinstva treba da ispune sledeće uslove:

1.                  da je Podnosilac prijave evidentiran kao interno raseljeno lice/ima legitimaciju interno raseljenog lica;

2.                  da imaju boravište /  prebivalište na teritoriji Grada, u momentu objavljivanja javnog poziva;

3.                  da nisu uključeni u neki drugi program/projekat stambenog zbrinjavanja ili poboljšanje uslova života kroz dohodovne aktivnosti, u tekućoj godini;

4.                  da nisu korisnici pomoći u projektima poboljšanja uslova života više od tri puta (uključujući i ovaj javni poziv);

5.                  ukoliko su bili korisnici pomoći u poboljšanju uslova života da su isti namenski koristili;

6.                  da imaju radno sposobne članove domaćinstva i potrebno znanje i veštinu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovne aktivnosti na koju se odnosi Pomoć;

7.                  da je aktivnost za koju je Pomoć tražena od značaja za egzistenciju porodice;

8.                  da ima preduslove za obavljanje delatnosti za koju traži Pomoć:

–  Za poljoprivednu delatnost i stočarstvo da je vlasnik ili zakupac zemljišta

i/ili pomoćnih objekata;

–  Za zanatsku ili uslužnu delatnost da je vlasnik ili zakupac prostora u kome će

obavljati delatnost i

–  Za druge delatnosti u skladu sa delatnošću navedenoj u prijavi.

 

           III   Potrebna dokumentacija

Uz prijavu je potrebno dostaviti sledeće dokumente kojima se dokazuje ispunjenje navedenih uslova:

1.      Uredno popunjen i potpisan obrazac prijave;

2.      Fotokopiju legitimacije interno raseljenog lica (NAPOMENA: obavezno za Podnosioca prijave, a za ostale članove porodičnog domaćinstva ukoliko su evidentirani kao interno raseljeno lice);

3.      Fotokopiju lične karte za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina (očitane, ukoliko je u pitanju biometrijska lična karta sa čipom);

4.      Izjavu overenu kod nadležnog organa overe da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu uključeni u neki drugi program/projekat stambenog zbrinjavanja ili poboljšanja uslova života kroz dohodovne aktivnosti, u tekućoj godini;

5.      Dokaz o prihodima:

–  Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva registrovane u Nacionalnoj službi za zapošljavanje; u slučaju da se radi o nezaposlenom članu porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošljavanje, izjava overena kod nadležnog organa kojom se potvrđuje da je Podnosilac prijave nezaposlen i da nema prihode;

–  Potvrda poslodavca o visini primanja u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv – za zaposlene članove porodičnog domaćinstva;

–  Ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu objavljivanja ovog Javnog poziva ili ukoliko lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije – potvrda nadležne službe ili izjava overena kod nadležnog organa da lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije u Republici Srbiji i/ili drugoj državi;

6.      Za članove porodičnog domaćinstva uzrasta 15 – 26 godina – dokaz o školovanju (potvrda nadležne obrazovne insistucije o školovanju), ukoliko ovi članovi porodičnog domaćinstva nisu na školovanju – dokaze navedene u tački 5) ovog stava (dokazi o prihodima);

7.      Dokaz za porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju – Rešenje Komisije za kategorizaciju dece ili mišljenje inter-resorne komisije za decu sa telesnim invaliditetom ili smetnjama u razvoju;

8.      Dokaz o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju – Rešenje o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju za člana porodice sa invaliditetom;

9.      Za jednoroditeljsku porodicu prilaže se:

–               potvrda o smrti bračnog druga;

–               rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo;

–               izvod iz matične knjige rođenih za decu bez utvrđenog očinstva;

–               presuda o razvodu braka ili dokaz o poveravanju maloletnog deteta ili dece (ukoliko u presudi o razvodu braka nije odlučeno o poveravanju deteta, ili ukoliko se radi o vanbračnim partnerima čija je zajednica prestala da traje), a uz oba dokaza potrebno je priložiti izjavu Podnosioca prijave overenu kod nadležnog organa da se Podnosilac prijave neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, Podnosilac prijave nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;

10.  Potvrda prethodnog poslodavca, fotokopija radne knjižice ili izjava overena kod nadležnog organa overe da lice ima potrebno znanje i veštinu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovne aktivnosti na koju se odnosi Pomoć;

11.  Potvrda da je Korisnik prošao obuku za izradu poslovnih planova ili obuku Nacionalne službe za zapošljavanje;

12.  Dokaz da ima registrovanu delatnost;

13.  Dokaz da pokreće aktivnost:

(1)         da je registrovao i pokreće novu aktivnost,

(2)   izjava da pokreće aktivnost (ako nije registrovao novu aktivnost koju pokreće) Dokazi iz stava 1. ovog člana podnose se u fotokopiji, s tim da Komisija za izbor korisnika može od Podnosioca prijave na Javni poziv tražiti originalna dokumenta na uvid.

Pored dokaza navedenih u stavu 1. ovog člana, Komisija za izbor korisnika može od Podnosioca prijave tražiti i druge neophodne dokaze radi utvrđivanja činjenica i okolnosti potrebnih za donošenje pravilne i zakonite odluke.

 

  

 

 

       IV   Merila za izbor korisnika

 

Red prvenstva za izbor Korisnika utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Korisnik kao Podnosilac prijave ostvari, a prema sledećim merilima:

  • Da aktivnost za koju je Pomoć tražena doprinosi poboljšanju uslova

života porodičnog domaćinstva Korisnika                                                  – 10 bodova

  • Da je Korisnik prošao obuku za izradu poslovnih planova

ili obuku Nacionalne službe za zapošljavanje                                             – 10 bodova

3)   Da ima prethodno iskustvo u obavljanju aktivnosti                                     – 10 bodova

4)   Da poseduje znanje i veštine za obavljanje aktivnosti                                 – 10 bodova

5)   Da ima registrovanu delatnost                                                                        – 20 bodova

6)   Da pokreće aktivnost – Pomoć koristi prvi put                                           – 20 bodova

Da je korisnik  Pomoći – drugi put                                                                 – 10 bodova

Da je korisnik Pomoći – treći put                                                                  –   5 bodova

  • Jednoroditeljsko domaćinstvo / porodica

sa detetom / decom do 18 godina i/ili studentom do 26 godina                   – 10 bodova

8)   Žena nosilac domaćinstva                                                                              – 10 bodova

 

 

 V    Postupak za utvrđivanje predloga liste Korisnika

 

Komisija će u roku od 15 dana od dana isteka roka za prijavu razmotriti podnete prijave, izvršiti potrebne provere, po potrebi zatražiti dodatnu dokumentaciju i izvršiti bodovanje.

Za prijave koje ispunjavaju uslove vrši se provera  navoda iz prijave na terenu .

U skladu sa brojem bodova Komisija će utvrditi predlog liste Korisnika za dodelu pomoći i objaviti je na oglasnim tablama Grada Užica i MZ „Lipa“.

 

VI    Rok za podnošenje prijava

Rok za podnošenje prijava traje od 22.novembra 2019.godine do 13.decembra 2019.godine.

Prijava se podnosi u pisarnici Grada Užica, kancelarija broj 12,  prizemlje zgrade.

 

Priložena dokumenta se podnose u fotokopiji. Priloženi dokumenti, kao što su izvodi iz matičnih knjiga i medicinska dokumentacija ne smeju biti stariji od 6 (šest) meseci.

 

Ukoliko komisija to zatraži original dokumenta se  dostavlja na uvid.

 

 

Broj  88-2/19-11

Datum: 22.11.2019.god.

                                                                                                          PREDSEDNIK KOMISIJE                                                                                                                       Vidoje Drndarević

Zahtev za biznis planom možete preuzeti OVDE.

 

OVDE

Opis

Preuzimanje

Zahtev za biznis planom