Javni poziv za nabavku usluge javnog zaduživanja grada Užica
21/02/2020

Javni poziv za nabavku usluge javnog zaduživanja grada Užica

Na osnovu člana 4. Predloga Odluke o kreditnom zaduženju br. I 400-1/20 koji je utvrđen na sednici Gradskog veća 16.01.2020. godine, Mišljenja Ministarstva finansija, Uprave za javni dug br.401-00-00126/2020-03 od 12.02.2020.godine i Odluke Gradonačelnika grada Užica o pokretanju postupka izbora najpovoljnijeg ponuđača za uslugu javnog zaduživanja Grada Užica-kredit za finansiranje kapitalnih investicija broj II 404-49/20 od 21.02.2020. godine, Gradonačelnik Grada Užica upućuje:

POZIV

   Pozivamo Vas da date svoju ponudu za nabavku usluge javnog zaduživanja grada Užica radi finansiranja kapitalnih investicija, u svemu prema priloženom uputstvu iz poziva i dokumentacije.

Ponudu dostaviti (neposredno ili putem pošte) u zatvorenoj koverti sa naznakom „Ponuda za nabavku usluge javnog zaduženja- ne otvarati“ na adresu- Grad Užice 31 000 Užice, ulica Dimitrija Tucovića  broj 52, zaključno sa četvrtkom 05.03.2020. godine do 12 časova, u kancelariju broj 12. Neblagovremene ponude neće se otvarati i razmatrati.

Javno otvaranje ponuda će obaviti komisija za nabavku usluga kredita  dana 05.03.2020. godine u 13 časova u prostorijama Gradske uprave Grada Užica, ulica Dimitrija Tucovića broj 52 u kancelariji broj 28, uz prisustvo ovlašćenih predstavnika ponuđača.

Predstavnici ponuđača su dužni da pre početka otvaranja ponuda, komisiji za nabavku kredita dostave punomoćje za učešće u postupku otvaranja ponuda. Punomoćje se dostavlja u pisanoj formi i mora biti zavedeno kod ponuđača, overeno pečatom i potpisano od strane ovlašćenog lica ponuđača.

Na osnovu uslova iz ovog poziva u delu kreditni zahtev naručioca ponuđač dostavlja predlog odnosno nacrt ugovora o kreditu koji mora da sadrži sve osnovne zahteve naručioca formirane u kreditnom zahtevu.

Ponudu dostaviti popunjavanjem dela koji se odnosi na uslove zaduživanja i to: nominalnu kamatnu stopu, troškove kredita, ukupan iznos kamate i troškova u apsolutnom iznosu, iznos eventualnih bespovratnih sredstava (granta) u apsolutnom iznosu za Naručioca za projekte energetske efikasnosti, koja se isplaćuje Gradu nakon uspešne realizacije ovih projekata, kao i ukupan iznos nabavke kredita (glavnica+kamata-(minus) iznos bespovratnih sredstava (granta) za projekte energetske efikasnosti) u apsolutnom iznosu, potpisanu i overenu od strane ponuđača.

Sa najpovoljnijim ponuđačem po kriterijumu najniže ponuđene cene zaključiće se Ugovor kojim će se bliže regulisati međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

USLOVI ZA JAVNO ZADUŽIVANJE GRADA UŽICA RADI FINANSIRANJA KAPITALNIH INVESTICIJA

 KREDITNI ZAHTEV NARUČIOCA

1. Naručilac:

Korisnik kredita je grad Užice, sa sedištem u Užicu, ulica Dimitrija Tucovića broj 52.

Odgovorna osoba (potpisnik ugovora): Gradonačelnik Tihomir Petković

PIB 101503055, matični broj 07157983, šifra 75110, državni organ- organ lokalne samouprave

Račun za izvršenje budžeta Grada Užica broj 840-11640-31

2. Pravni osnov zaduživanja:

  • Statut Grada Užica,
  • Mišljenje Ministarstva finansija RS o zaduživanju Grada Užica broj 401-00-00126/2020-03 od 12.02.2020. godine,
  • Predlog Odluke o kreditnom zaduženju utvrđen na sednici Gradskog veća 16.01.2020. godine I br 400-1/20,
  • Odluka o budžetu Grada Užica za 2020. godinu Službeni list 44/2019,
  • Odluka o pokretanju postupka izbora najpovoljnijeg ponuđača za uslugu javnog zaduživanja Grada Užica radi finansiranja kapitalnih investicija broj II 404-49/20 od 21.02.2020. godine

3. Podaci o krajnjem korisniku kredita:

  • Grad Užice

4. Namena kredita:

Kredit za finansiranje kapitalnih investicija u Gradu Užicu u 2020. godini i to:

  • Rekonstrukcija javne rasvete u iznosu od 40.000.000,00 dinara
  • Rekonstrukcija i kapitalno održavanje lokalnih puteva i ulica u iznosu od 30.000.000,00 dinara
  • Izrada projektne dokumentacije za Zdravstveni centar Užice u iznosu od 50.000.000,00 dinara
  • Izgradnja parking mesta-montažne garaže u iznosu od 25.000.000,00 dinara
  • Izgradnja vodovoda Potpeć u iznosu od 5.000.000,00 dinara

5. Rok korišćenja kredita:

  • 5 godina rok do kog naručilac planira da vrati glavnicu uzetog kredita, plati ukupnu kamatu na povučena sredstva, kao i sve troškove kredita

6. Period počeka (grace period):

  • Ne

7. Plan povlačenja kredita:

  • Način povlačenja sredstava kredita je jednokratno u roku do 10 dana od dana zaključivanja ugovora o kreditu.

8. Predmet nabavke je pružanje finansijske usluge- javno zaduživanje Grada Užica radi finansiranja kapitalnih investicija u Gradu Užicu u ukupnom iznosu od 150.000.000,00 dinara

9. Dinamika otplate kredita:

Naručilac će otplatu glavnice vršiti u jednakim mesečnim ratama , a kamate po mesečnom obračunu i dostavljanju kamatnog lista od strane banke

10. Sredstva obezbeđenja za urednu otplatu kredita:

Menice Grada Užica

11. Kredit u iznosu od 150.000.000,00 dinara se može realizovati putem zaključenja jednog ili više pojedinačnih ugovora o kreditu(jedna ili više kreditnih partija)

12. Obaveze Naručioca su sledeće:

  • Dostavljanje usvojene Odluke o budžetu sa planiranim aproprijacijama za otplatu kredita, najkasnije do 31.01. svake godine, za vreme trajanja kredita
  • Dostavljanje Odluke o završnom računu budžeta i godišnjih finansijskih izveštaja lokalne samouprave, najkasnije do 31.07. svake godine, za vreme trajanja kredita- dostavljanje polugodišnjih izveštaja o izvršenju budžeta, nakon dostavljanja istih Ministarstvu finansija RS

13. Obaveze banke su sledeće:

  • Redovno izveštavanje korisnika kredita o svim promenama na računu kredita, računima obaveza po kreditu
  • Blagovremeno obaveštavanje o izmenama poslovne politike banke, koje mogu prouzrokovati izmenu ugovorenih uslova korišćenja kredita, uz mogućnost korisnika kredita da otkaže korišćenje usluga banke, bez dodatnih troškova

14. Iznos provizije i drugih troškova:

  • Za naručioca nije prihvatljiva naknada za obradu kreditnog zahteva, kao i drugi troškovi(npr. Naknade za monitoring, neiskorišćena sredstva itd.)

Naručilac ne prihvata, kao uslov odobravanje kredita od strane ponuđača, otvaranje tekućeg računa kod ponuđača, kao ni stavljanje u depozit bilo kakvih finansijskih sredstava, odnosno ponuđači ne mogu uslovljavati odobravanje kredita obavljanjem drugih bankarskih usluga, kao na primer vršenje platnog prometa, devizno poslovanje i slično, a ne mogu ograničavati ni pravo naručioca na uzimanje drugih kredita kod drugih ponuđača

15. Naručilac navodi mogućnost prevremene otplate kredita delimično i u celosti, dok troškovi naknade prevremene otplate nisu prihvatljivi i ne ulaze u troškove naručioca. Izuzetno, za zaključene ugovor/e o kreditu, koji budu predviđali mogućnost isplate bespovratnih sredstava (granta) za projekte energetske efikasnosti, biće dozvoljena mogućnost uključivanja naknada za prevremeno vraćanje i refinansiranje

16. Rok odobravanja kredita je odmah nakon potpisivanja ugovora od strane ugovornih strana, a najkasnije u roku do 10 (deset) dana po potpisivanju ugovora

17. Kredit je sa valutnom klauzulom u evrima, a u svrhu uporedivosti ponuda za preračun u dinare koristiće se srednji kurs NBS na dan upućivanja poziva za podnošenje ponuda potencijalnim ponuđačima (21.02.2020. godine, petak)

Obračunski kurs prilikom puštanja kredita i otplate kredita treba da bude srednji devizni kurs NBS.

Efektivnu kamatnu stopu  (EKS) i Nominalnu kamatnu stopu (NKS) izraziti u procentima na godišnjem nivou za svaku kreditnu partiju (jedna ili više kreditnih partija). Obračun efektivne i nominalne kamatne stope mora biti dokumentovan planom/planovima otplate kredita za svaku kreditnu partiju (jedna ili više kreditnih partija) koji/e ponuđač prilaže uz ponudu datu na obrascu ponude iz poziva.

Za projekte energetske efikasnosti dostaviti odgovarajuću/e Studije, kojima je predviđena mogućnost povraćaja bespovratnih sredstava (granta). Ponuđači imaju obavezu da ponuđeni kredit vežu za tromesečni (3M) EURIBOR, a naručilac će, primenjujući kriterijum najniža ponuđena cena kredita, rangirati ponude ponuđača prema apsolutnom iznosu zbira kamate i troškova kredita koji je iskazan u obrascu ponude, umanjenog za iznos ponuđenih bespovratnih sredstava (granta) za projekte energetske efikasnosti.

Naručilac precizira datum upućivanja poziva za podnošenje ponuda za uzimanje referentne kamatne stope 3M EURIBOR kako bi bila obezbeđena ravnopravnost ponuđača.

Radi uporedivosti ponuda u cilju izbora najpovoljnije ponude kao i dovođenja ponuda različitih ponuđača u isti položaj, ponuđači su u obavezi da prilikom analize i izrade plana/planova otplate kredita za svaku partiju kredita (jedna ili više kreditnih partija) za datum povlačenja kredita odjednom, hipotetički koriste datum upućivanja poziva, odnosno 21.02.2020.godine. Za obračun kamatne stope koristiti proporcionalni metod.

18. Obračun efektivne kamatne stope za svaku partiju kredita (jedna ili više kreditnih partija)  mora biti dokumentovan planom/planovima otplate kredita koji je/su izrađen/i po metodologiji NBS, koji se prilažu uz obrazac ponude. Plan/ovi otplate kredita i predlog/zi odnosno nacrt/i ugovora o kreditu moraju biti potpisani i overeni od strane ovlašćenog lica ponuđača.

Takođe, uz obrazac ponude za svaku partiju kredita (jedna ili više kreditnih partija) dostavlja se i predlog/zi odnosno nacrt/i ugovora o kreditu koji mora/ju da sadrže sve osnovne zahteve naručioca formirane u ovom kreditnom zahtevu i ovoj konkursnoj dokumentaciji, kao i sve uslove koji su identični sa uslovima koje je ponuđač iskazao u samom obrascu ponude.

Iznos bespovratnih sredstava (granta) za projekte energetske efikasnosti, koja se vraćaju nakon realizacije projekata se mora dokumentovati odgovarajućim Studijama. Radi uporedivosti ponuda u cilju izbora najpovoljnije ponude, kao i dovođenje ponuda različitih ponuđača u isti položaj, ponuđači su u obavezi da iznos bespovratnih sredstava (granta) za projekte energetske efikasnosti, iskažu u dinarima (RSD), računajući u dinarskoj protivvrednosti EUR, po srednjem kursu NBS na dan upućivanja poziva, odnosno 21.02.2020. godine.

Kriterijum za dodelu ugovora po ovom pozivu je najniža ponuđena cena kredita iskazana u ukupnom iznosu nabavke kredita (glavnica+ kamata – (minus) iznos ponuđenih bespovratnih sredstava (granta) za projekte energetske efikasnosti u apsolutnom iznosu)

Osoba za kontakt je Mirjana Drndarević, telefon 031/590-141, e- mail mirjana.drndarevic@uzice.rs

Obrazac prijave ponuđača možete preuzeti OVDE

Dokumentaciju o kreditnoj sposobnosti naručioca možete preuzeti na adresi uzice.rs

DOKUMENTACIJA O KREDITNOJ SPOSOBNOSTI NARUČIOCA

Dokumentacija o kreditnoj sposobnosti naručioca sadrži sledeće:

a) Izvod iz Zakona o teritorijalnoj organizaciji Republike Srbije,

b) Statut  Grada Užica, » Sl.list grada Užica » , br. 04/19

v) Predlog Odluke o kreditnom zaduženju utvrđen na sednici Gradskog veća 16.01.2020.godine I br400-1/20,

g) Odluku gradonačelnika grada Užica o pokretanju postupka izbora najpovoljnijeg ponuđača za uslugu javnog zaduživanja Grada Užica radi finansiranja kapitalnih investicija II br. 404-49/20 od 21.02.2020. godine.

d) Mišljenje Ministarstva finansija, Uprave za javni dug broj 401-00-00126/2020-03 od 12.02.2020. godine,

đ) Odluku o završnom računu budžeta grada Užica za 2018. godinu i Finansijski izveštaj za 2019. godinu

e) Projekcija budžeta u periodu otplate kredita 2020-2024 godina.

ž) Odluka o budžetu Grada Užica za 2020. godinu

z) Odluka o kreditnom zaduženju grada Užica za 2020. godinu.