Јавно-приватно партнерство за изградњу јавне гараже омогућава око 300 нових паркинг места
12/09/2023

Јавно-приватно партнерство за изградњу јавне гараже омогућава око 300 нових паркинг места

На око 4,2 милиона евра процењена је вредност изградње јавне гараже капацитета минимално 270 места. Како град у овом моменту није у могућности да издвоји та средства, а не жели да се кредитно задужује, једини добар и исправан начин је јавно-приватно партнерство са елементима концесије. Ужичани ће добити неколико стотина нових места за паркирање у самом центру града, а сви потенцијални ризици падају на приватног партнера. То је истакао Слободан Шиљковић, члан Градског већа за саобраћај, говорећи о недавно расписаном Јавном позиву за јавно-приватно партнерство са елементима концесије за финасирање, изградњу, управљање и одржавање јавним паркиралиштем- гаражом.

Шиљковић подсећа да Ужице, попут многих српских и европских градова има проблем са недостатком паркинг места и да се континуирано ради на решавању тог проблема.

” У Ужицу сваке године имамо око 1700 до 1800 новорегистрованих возила и да је овај проблем лако решити, то би до сада било и учињено. Оно што смо у претходном периоду успели је изградња попуно новог паркинга на простору бивше робне пијаце Међај капацитета 97 места, али и обезбеђивање по неколико паркинг места у улицама у којима су рађене реконструкције. Ипак, све студије показале су да нам недостаје 700 до 800 стотина паркинг места и да је изградња гаража једино трајно решење”.

Он објашњава и да је било недоумица у погледу тога, да ли ће град или неко други, градити гараже. Према свим проценама сама изградња једног зиданог објекта без додатних садржаја коштаће око 4,2 милиона евра.

“У овом тренутку град нема средстава, па смо се одлучили за други концепт и то је јавно – приватно партнерство са елементима концесије за зидање једне паркинг гараже овде на простору некадашњег бувљака. По закону једино то је изводљиво, јер уколико ми као град не радимо то нашим средствма, а не желимо да се кредитно задужујемо, онда је једини законски начин да то буде ЈПП са елементима концесије. Завршен је План детаљне регулације овог подручја и испоштоване су све неопходне процедуре, након чега је објављен Јавни позив, који се налази на порталу Јавне набавке и важи 60 дана односно до 31. октобра када је последњи дан за пријаву. Наша је жеља да их буде што више и овом приликом молимо све заинтересоване који имају новац и мисле да могу да се баве овом делатношћу да се пријаве”.

Према Шиљковићевим речима, важно је нагласити и да све евентуалне ризике попут задуживања код банака, градње или касније искоришћености сноси приватни партнер. Град је све време власник изграђеног објекта, приватни партнер управља тим паркираиштем 25 година, након чега и управљање прелази на град.

Уколико Јавни позив успе и град добије приватног партнера, целокупна документација са извештајем о њему поново се иде на скупштину, након чега се потписује уговор. Од дана потписивања уговора приватни партнер имаће рок од годину дана да изгради објекат, који поред места за паркирање Ужичанима може да понуди и додатне садржаје попут пуњача за електричне аутомобиле или аутоперионице.