Милован Микица Веснић и АСК Веснић такмиче се у FIA EHCC у 2023.
10/04/2023

Милован Микица Веснић и АСК Веснић такмиче се у FIA EHCC у 2023.

Након освојених 12 титула шампиона државе у аутомобилизму, освајања Дијамантске кациге АМСС-а, пет узастопних титула шампиона Источне Европе (FIA CEZ), шампионског и вицешампионског одличја у TCR Источна Европа, српски и ужички аутомобилиста Милован Микица Веснић и АСК Веснић, као најуспешнији српски аутомобилски клуб, окрећу се новом изазову.

Веснић је освојио готово све што се може освојити на кружним стазама у Србији и Европи, а његов циљ је да се у сезони 2023. окуша у борби за кров Европе у оквиру FIA Европском шампионату на брдским стазама (FIA European Hill Climb Championship).

FIA EHCC је најстарији шампионат под откриљем Светске аутомобилистичке федерације (FIA) и састоји се од десет такмичења на целој територији Европе, од Португала на западу до Пољске на истоку. Трке у формату две квалификационе и две такмичарске вожње у просеку прати више десетина хиљада гледалаца уживо на самој стази где могу уживати у надметању преко двеста најбољих аутомобилиста Старог континента. Сезона почиње већ половином априла, а завршава се крајем септембра.

Милован Микица Веснић ће наступити за воланом аутомобила “ауди RS3 LMS TCR” који је модификован у радионици АСК “Веснић”, како би био конкурентан европским тимовима на брдским стазама.

“На стазама које се возе у FIA EHCC сам се окушао први пут још, сада већ давне, 2009. године и то на тркама у Швајцарској, Француској и Словенији. Након тога сам имао још неколико појединачних наступа на европском брду, али много тога се од тада променило. Нова су правила, нове техничке спецификације аутомобила, а за мене су и стазе потпуно нове. Ову сезону ћемо искористити да се и тим и ја што боље упознамо са самим такмичењем, али то не значи да не циљамо највиши пласман. Конкуренција је изузетно јака, само у мојој класи наступају два европска шампиона. Радили смо преко зиме на аутомобилу и ако техника буде функционисала остало је до мене. Десет такмичарских викенда по целој Европи представља и велики логистички подухват. Пред нама је више од 30.000 километара пута што је само по себи напор. Верујем да уколико будемо имали мало среће на крају године можемо бити у топ 3. Свакако ћемо, као и увек, представити у најбољем светлу наше Ужице, нашу Србију и српски спорт”, изјавио је Веснић.