Културно наслеђе као туристички бренд
25/08/2021

Културно наслеђе као туристички бренд

“Културно наслеђе као туристички бренд”, била је тема панел дискусије одржане у великој сали РПК Ужице у оквиру “Жестивала”. Била је ово прилика да представници Града Ужица чују искуства оних који су успели да своје богато културно наслеђе ставе у функцију развоја туризма. То ће сигурно много значити у даљим активностима на развоју Старог града, али и осталих споменика културе и историје којима Ужице обилује.

“Град Ужице улаже и негује своје културно наслеђе, ово је још један корак ка циљу да наше културно наслеђе максимално искористимо у туристичке сврхе” истакао је обраћајући се присутнима Драгољуб Стојадиновић заменик градоначелника Ужица.

Он је подсетио да је у току реконструкција Ужичког средњевековног града, у коју је до сада уложено око 60 милиона динара за комплетну конзервацију свих зидина, реконструкцију куле, и челичну конструкцију изнад казамата одакле се пружа још једна стаза и прелеп поглед на наш град.

“Градоначелница је јуче у Министарству трговине, туризма и телекомуникација потписала уговор вредан 10 милиона динара за геотехничка истраживања, за мост који ће повезивати магистралу и ужичку средњовековну тврђаву. Следеће године ћемо кренути са изградњом поменутог моста који ће учинити да туристи који иду ка Златибору, Мокрој Гори, Вишеграду, Црној Гори сврате у Ужице, посете Стари град, Хидроцентралу по којој смо надалеко познати у свету, да виде нашу зелену бициклистичку стазу и дођу до Неолитског насеља у које смо захваљујући средствима прекограничне сарадње уложили преко 370 хиљада евра. Ужице има туристички потенцијал, Ужице ће наставити да улаже у туризам и мислим да ћемо у наредном периоду све више прихода имати од туризма и да ће све више туриста свраћати у наш град”.

Да ће реконструкцијом тврђаве Ужице добити препознатљивост, потврдила је и Искра Максимовић директорка тврђаве “Голубачки град”

“Ако паметно и добро развијете тврђаву, ставите је у функцију туризма и не нашкодите културном наслеђу добићете вишеструки ефекат. Туристи ће доћи, задржаће се у Ужицу, провешће време и памтиће Ужице по тврђави. Имаћете нешто што једног дана можете да претворите у бренд Ужица. Тврђава Голубац је постала један од најпосећенијих туристичких дестинација у Србији. Веома је позната и у окружењу, стигли смо до Аустралије и до Америке, имали смо и путнике са крузера који су дошли само да би видели тврђаву.”

Весна Влатковић, самостални сарадник за информисање ЈП „Београдска тврђава“, истакла је да тврђава не мора да буде само место које је кроз историју наслеђено и које само по себи представља туристички догађај и доживљај, него може бити и место изузетних дешавања као што је случај са Београдском тврђавом.

“Не треба заборавити нове технологије мора се хватати корак са новим технологијама и приближити све те локалитете, све значајне културне и историјске споменике и сва та дешавања кроз нове видове технологије.”

Пети дан Жестивала обележиће Пословни сусрети заказани за четвртак 26. август у Свечаној сали Градске куће док ће у вечерњим сатима у башти Градског културног центра Ужице бити уприличено сећање на професора Милоша Броћића.