Javni konkurs za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije  u domaćinstvima na teritoriji grada Užica za 2022. godinu
08/07/2022

Javni konkurs za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije  u domaćinstvima na teritoriji grada Užica za 2022. godinu

Na osnovu Odluke Gradskog veća o raspisivanju javnog poziva za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima na teritoriji grada Užica za 2022. godinu broj 352-62/22 od 06.07.2022. godine i Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova koje se odnose na unapređenje termičkog omotača, termotehničkih instalacija i ugradnje solarnih kolektora za centralnu pripremu potrošne tople vode („Službeni list grada Užica“ broj 32/22) po javnom pozivu Uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti JP1/22, Grad Užice raspisuje,

Javni konkurs za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije  u domaćinstvima na teritoriji grada Užica za 2022. godinu

U okviru realizacije Programa  korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Užica za 2022. godinu a u cilju finansijske podrške domaćinstvima u procesu energetske sanacije  za 2022. godinu (u daljem tekstu Program), a u skladu sa programskom aktivnosti broj 2 Programa, raspisuje se Javni konkurs radi izbora privrednih subjekata koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata. Mere energetske sanacije u domaćinstvima predviđene Programom, sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Užica. Domaćinstva koja ostvare pravo na sufinansiranje mogu nabaviti dobra ili usluge isključivo od privrednih subjekata izabranih putem ovog javnog konkursa.

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije je unapređenje energetske efikasnosti i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji grada Užica.

I PREDMET

Predmet Javnog konkursa je sprovođenje sledećih mera energetske efikasnosti:

1) zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama za za porodične kuće i stanove

Ova mera može da obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida

2) postavljanje i nabavka materijala za  termičku izolaciju zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru za porodične kuće, osim krovnog pokrivača i tavanica za porodične kuće

3) postavljanje i nabavka materijala za  termičku izolaciju ispod krovnog pokrivača za porodične kuće

Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krovni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova

4) nabavka i ugradnja toplotnih pumpi i prateće instalacije grejnog sistema (grejač prostora ili kombinovani grejač) za porodične kuće

5) nabavka i ugradnja solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće

Kriterijumi energetske efikasnosti moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

  • Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U-koeficijent prelaza toplote):

– U≤ 1,5 W/m2K za prozore i balkonska vrata

– U ≤ 1,6 W/m2K za spoljna vrata

  • Spoljni zid na porodičnim kućama/stambenim zgradama sledećih karakteristika:

– minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema        tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije.

 II PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Pravo učešća na ovom konkursu imaju svi zainteresovani privredni subjekti koji ispunjavaju zakonom utvrđene uslove za obavljanje delatnosti i koji ispunjavaju uslove definisane Pravilnikom o sprovođenju mera energetske sanacije i ovim Javnom pozivom.

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše nabavke, radove i  ugradnju materijala, opreme i uređaja navedenih u poglavlju I.

III USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja  i ispunjavaju sledeće uslove:

  • da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,
  • da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
  • da imaju ateste za materijale i proizvode

IV DOKUMENTACIJA KOJU JE POTREBNO PRILOŽITI PRI PODNOŠENJU

PRIJAVE

Podnosilac prijave je potrebno da dostavi sledeću dokumentaciju:

  1. Prijavni obrazac (Prilog 1) u tri primerka (original i dve kopije);

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

  • opšte podatke o privrednom subjektu;
  • podatke o zakonskom zastupniku;
  • profil privrednog subjekta;
  • cenovni pregled roba i usluga
  1. Potpisanu izjava o prihvatanju uslova javnog poziva (Prilog 2);
  2. Potpisanu izjava o dostavljanju podataka o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja (Prilog 3);
  3. Rešenja o upisu u odgovarajući registar – overeno;
  4. Dokaz (potvrdu) nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije – overen i ne stariji od datuma objavljivanja ovog javnog poziva
  5. Potvrdu o izmirenim dospelim obavezama javnih prihoda – overena i ne starija od datuma objavljivanja ovog javnog poziva
  6. Atesti za materijale i proizvode – na srpskom jeziku

Za preduzetnike je potrebno da izjavu dostavi lice koje je registrovalo obavljanje delatnosti kao preduzetnik. Za zadruge potrebno je dostaviti izjavu direktora. Ova izjava mora biti data nakon datuma objavljivanja javnog poziva.

U slučaju da je osnivač privrednog subjekta strano pravno lice, uzima se izjava koju će dati zakonski zastupnik privrednog subjekta podnosioca zahteva. Ukoliko postoji više zakonskih zastupnika podnosioca zahteva potrebno je da svi dostave navedenu izjavu koja ne mora biti overena kod notara.

U slučaju da je osnivač privrednog subjekta strano fizičko lice potrebno je da svi zakonski zastupnici privrednog subjekta podnosioca zahteva dostave navedenu izjavu koja ne mora biti overena kod notara.

V PREUZIMANJE DOKUMENTACIJE ZA JAVNI KONKURS

Konkursna dokumentacija za Javni konkurs može se preuzeti na internet stranici www.uzice.rs ili lično na portirnici Gradske uprave, Dimitrija Tucovića 52 i sadrži:

− Kompletan tekst Javnog konkursa,

− Prilog 1 – Prijavni obrazac,

− Prilog 2 – Izjava podnosioca prijave broj 1.,

− Prilog 3 – Izjava podnosioca prijave broj 2.,

− Prilog 4 – Kriterijumi za ocenu Prijave

− Prilog 5 – Kompetan tekst Pravilnika

VI KRITERIJUMI ZA IZBOR PRIVREDNIH SUBJEKATA

 Svi privredni subjekti koji ispune gore navedene kriterijume i druge kriterijume bliže definisane javnim pozivom mogu učestvovati u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima.

Kriterijumi za ocenjivanje privrednih subjekata dati su kroz eliminacione kriterijume (Prilog 4).

VII MESTO I ROK DOSTAVLJANJA PRIJAVA

Podnosioci prijavu za učešće na javnom konkursu popunjavaju na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Popunjeni, overeni i odštampani prijavni obrazac u tri primerka (jedan original i dve kopije) i prateća dokumentacija dostavljaju se u zatvorenoj koverti sa naznakom:

 „Prijava za javni konkurs za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima – ne otvarati“, sa punom adresom pošiljaoca na poleđini koverte.

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u zatvorenoj koverti.

Prijava se predaje lično na u pisarnici Gradske uprave za urbanizam i imovinsko pravne poslove, kancelarija br. 9 ili preporučeno poštom na adresu:

                                                                   Grad Užice               

Gradska Uprava za Urbanizam, ODELJENJE ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE,

Komisija za praćenje realizacije pojedinačnih projekata energetske sanacije

Dimitrija Tucovića 52

Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća. Prijave poslate na bilo koji drugi način (npr. faksom ili elektronskom poštom) neće biti uzete u razmatranje. Nepotpune i neblagovremene prijave neće biti uzete u razmatranje.

Rok za podnošenje prijava je 15 dana od dana objavljivanja zaključno sa 24.07.2022. godine.

Za sve dodatne informacije i obaveštenja u vezi Javnog konkursa možete se obratiti na kontakt telefone 031/592-416, 031/592-400, ili na  elektronsku adresu: e-mail: vojo.djokovic@uzice.rs ili nada.jovicic@uzice.rs .

VIII ODBACIVANJE PRIJAVE

Prijava će se smatrati neurednom ako u dostavljenoj pisanoj formi nedostaje bilo koji

dokument iz odeljka IV Javnog poziva i u tom slučaju rešenjem će biti odbačena.

IX OCENA, IZBOR I OBJAVLJIVANJE ODLUKE O IZBORU PRIVREDNIH SUBJEKATA

Ocena i izbor privrednih subjekata vrši se u skladu sa Javnim pozivom i Pravilnikom.

Prijave sa dokumentacijom čija sadržina nije u skladu sa Javnim pozivom se ne ocenjuju

i rešenjem će biti odbijene.

U toku postupka ocene i izbora privrednih subjekata Komisija može da od Podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Komisija razmatra, ocenjuje prispele prijave i  utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarna lista izabranih privrednih subjekata se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste izabranih privrednih subjekata, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste. Na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata kao i da donese  Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena,  u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru privrednih subjekata  u sprovođenju mere energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Užica donosi  Odluku o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mere energetske sanacije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora. Odluka Gradskog veća grada Užica o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mere energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Užica.

X POSTUPAK REALIZACIJE

Grad će zaključiti Sporazum o tehničkoj saradnji o sprovođenju mera energetske sanacije  sa privrednim subjektima koji budu izabrani. Predmet sporazuma će biti obaveze obeju strana u Javnom konkursu.

Nakon potpisivanja Sporazuma o saradnji sa privrednim subjektima, Grad sprovodi postupak odabira krajnjih korisnika (domaćinstava). Obaveza je da krajnji korisnik prilikom prijave predmere/predračune uzme samo  od direktnih korisnika koji su odabrani u prethodnoj fazi.

Nakon izbora pojedinačnih projekata građana i utvrđivanja konačnog broja korisnika po privrednom subjektu, potpisuju se trojni ugovori između grada Užica, direktnog korisnika i krajnjeg korisnika o realizaciji mera energetske sanacije.

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo privrednim subjektima, kao direktnom korisniku, a ne građanima kao krajnjim korisnicima, ali tek nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu  svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva privrednom subjektu je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Grad će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Građanin će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u članu 6. Pravilnika (maksimalnog iznosa učešća JLS), kao i eventualne dodatne troškove nepredviđenih radova ukoliko je  saglasan sa tim radovima i ukoliko ukupni troškovi za izvedene radove prevazilaze ukupan iznos sredstava po predračunu izvođača radova.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi u saradnji sa Komisijom.

Privredni subjekti su dužni da Komisiji za praćenje realizacije mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija), u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće Komisija.

Privredni subjekti do 11. februar 2023. godine dostavljaju Gradskoj upravi zahtev za isplatu sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije po osnovu obavljenih radova ili izvršenih usluga. Uz zahtev dostavljaju fotokopiju izdatog računa za izvršene radove i usluge.

Prenos sredstava vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava, a nakon što:

  1. Komisija proveri da li su aktivnosti stvarno realizovane, i to konstatuje zapisnikom;
  2. korisnik bespovratnih sredstava privrednom subjektu isplati izvršene radove/izvršene usluge u iznosu umanjenom za odobrena bespovratna sredstva;
  3. direktni korisnik dostavi zahtev za isplatu sredstava.
  4. direktni korisnik dostavi potvrdu da je krajnjem korisniku predao svu potrebnu prateću dokumentaciju (garanciju), a u skladu sa Ugovorom.

Sredstva koja se odobre za realizaciju pojedinačnih projekata prenose se privrednim subjektima u skladu sa odredbama  Ugovora.

Na osnovu zahteva za isplatu i zapisnika Komisije, Odeljenje za finansije gradske uprave grada Užica vrši isplatu iz budžeta.

Broj 352-62/22

 

Grad Užice 08.07.2022. godine

KOMISIJA

 

 

Opis

Preuzimanje

Tekst javnog konkursa
Pravilnik o sufinansiranju mera energetske sanacije
Prijavni formular
Izjava
Obrazac 1 Izjava
Kriterijumi