Информација за канидате о конкурсном поступку
29/02/2024

Информација за канидате о конкурсном поступку

Информација за кандидате о конкурсном поступку

 

  1. 1. На шта је посебно важно да обратите пажњу у тексту конкурса

Обратите пажњу на опис послова за  наведено радно место како бисте проценили да ли Вам овај посао заиста одговара. Проверите да ли испуњавате све услове који се траже за радно место, нарочито у делу образовања и радног искуства, јер ако нешто не испуњавате, нећете моћи да учествујете на јавном конкурсу.

  1. 2. Како подносите пријаву на конкурс

Пријава се подноси искључиво преко обрасца који можете преузети  на званичној страници града Ужица или у Јединственом управном месту, канцеларија број 12, на адреси Град Ужице, Димитрија Туцовића 52, радним данима од 7:30 до 15 часова. Ако конкуришете на више различитих радних места истовремено, проверите да ли сте преузели исправан образац, јер сваки образац има попуњен уводни део у којем је назначено само једно радно место.

Обратите пажњу на поља која су означена * у обрасцу и  обавезно их попуните. Пријаву попуњавајте штампаним словима, читко и прецизно.

  1. 3. Које доказе достављате уз пријаву на конкурс

Уз пријаву не достављате доказе, односно уз пријаву можете доставити важећи сертификат/потврду, о познавању рада на рачунару. Ако доставите овај доказ, можете бити ослобођени тестирања  компетенције „дигитална писменост“.

  1. 4. Када достављате остале доказе који се траже на овом конкурсу

Све доказе који Вам буду тражени током конкурсног поступка морате да доставите у року од 5 радних дана, од дана када добијете обавештење. Ако их не доставите у том року, бићете искључени из даљег конкурсног поступка.

  1. 5. Шта је шифра пријаве

 Шифра пријаве је скуп бројева и слова који се додељује Вашој пријави.О шифри ћете бити обавештени у року од три дана, од дана када предате пријаву.Ако сте конкурисали на више радних места, доделиће Вам се  онолико шифара колико сте пријава предали. Сачувајте Вашу шифру јер ћете је уписивати на све тестове које будете радили у изборном поступку.

  1. 6. Шта је провера општих функционалних компетенција (ОФК)

На овом конкурсу се путем тестова проверава да ли познајете „организацију и рад органа

аутономне покрајине, односно локалне самоуправе у Републици Србији”, који ниво „дигиталне

писмености” имате и каква Вам је „пословна комуникација”. Сви тестови се  раде на рачунару.

  1. 7. Како да се припремите за проверу ОФК

На линку https://uzice.rs/wp-content/uploads/2024/02/BAZA-PITANJA-ORGANIZACIJA-I-RAD-ORGANA-AP-I-JLS.docx можете наћи базу питања за проверу  компетенције “организација и рад органа аутономне покрајине, односно локалне самоуправе у Републици Србији. Из те базе ћете добити 20 питања на које треба да одговорите. На сајту https://kutak.suk.gov.rs/kutak-znanja/poslovna-komunikacija можете наћи примере питања са одговорима за  компетенцију пословна комуникација. Ово су само примери и нису идентични као они који ће бити дати на тестирању.

  1. 8. Шта је провера посебних функционалних компетенција (ПФК)

На јавном конкурсу ће се проверавати да ли имате конкретна знања и вештине за рад на месту за

које конкуришете. То су посебне функционалне компетенције. Провера ће се вршити Вашим излагањем, усменом  симулацијом.

  1. 9. Како да се припремите за проверу ПФК

Током саме провере биће вам дозвољено да користити текстове потребних закона и других прописа, с обзиром на то да Комисију интересује да ли знате да их примењујете, а не да ли сте их научили напамет.

На сајту Службе за управљање кадровима https://www.suk.gov.rs/extfile/sr/1643/Provera%20pfk.pdf

пронаћи ћете примере задатака за проверу ПФК у државним органима. Сличну поставку задатака за проверу компетенција можете очекивати и у овом изборном поступку.

  1. 10. Шта се проверава на завршном разговору

После провере Ваших ПФК, ако освојите потребан број бодова (о томе ће Вас Комисија обавестити), бићете позвани на завршни разговор са Комисијом. На завршном разговору се проверавају Ваше понашајне компетенције и мотивацију за рад на послу за који сте се пријавили.

  1. 11. Шта су понашајне компетенције

Понашајне компетенције представљају скуп Ваших карактеристика, способности, особина, ставова, вештина, које утичу на то како ћете се понашати у радној ситуацији и колико ћете успешно обављате послове. На овом конкурсу процењује се на који начин користите информације и како управљате информацијама док радите, како управљате задацима и да ли сте усмерени на остваривање резултата, да ли сте у раду оријентисани ка учењу и променама, на који начин изграђујете и одржавате професионалне односе, да ли сте савесни, посвећени свом послу и имате интегритет.

  1. 12. Како се проверавају понашајне компетенције

Понашајне компетенције провераваће се путем интервјуа са чланом Комисије – лицем које је

обучено да их проверава. Приликом интервјуа биће Вам постављана питања везана  за Ваше претходно професионално искуство. Од Вас ће се тражити да јасно опишите како сте се понашали у конкретним радним ситуацијама на радним местима на којима сте радили.

Лице које води интервју ће Вам постављати различита питања, а у одговорима се очекује да

опишете ситуацију о којој сте питани, Ваше поступке, шта сте урадили, о чему сте тада

размишљали, како сте се осећали, каква је била реакција Ваших сарадника или претпостављених,

какве су биле последице по Вас и организацију и др.

  1. 13. Како да се припремите

Потребно је да се пре доласка на проверу присетите ситуација из свог радног искуства када сте били у прилици да примените неке од тих компетенција (односно понашања) како бисте успешно обавили неки задатак, завршили посао или постигли циљ. Размислите шта сте тада тачно радили, како сте поступили, како сте се осећали, какав је био исход таквог поступка у односу на Вас и у односу на сараднике и организацију. Током  разговора трудите се да прикажете себе, односно своје компетенције, најбоље што можете.

  1. Како да се припремите за процену мотивације

Мотивација се  дефинише као унутрашња снага да своје понашање усмеримо ка циљу којем

тежимо. На завршном разговору Комисија процењује колико је изражена Ваша мотивација за рад на радном месту за које сте се пријавили. Такође, цениће се и Ваш однос према организацији, усклађеност Ваших ставова са вредностима локалне самоуправе. Те вредности су: лојалност, професионалност, етичност и сл. За овај  разговор са Комисијом најбоље ћете се припремите  тако прикупљањем што више информација о локалној самоуправи, органу и радном месту за које сте поднели пријаву. Припремите се да адекватно представите разлоге због којих сте изабрали радно место за које сте се пријавили.

  1. 15. Како ћете бити обавештавани у вези са конкурсним поступком

Сва потребна обавештења и позиве за учешће у изборном поступку добијаћете на контакте које сте

навели у обрасцу пријаве. Проверавајте редовно своју електронску пошту, као и сајт града Ужица који је огласио конкурс како бисте имали увид у ток  изборног поступка.

  1. 16. Шта да радите ако желите да уложите жалбу

Ако сматрате да су се у изборном поступку десиле неправилности које су могле утицати на исход

конкурсног поступка, имате право да затражите и извршите увид у конкурсну документацију, као и да уложите жалбу на:

– решење којим је одбачена ваша пријава;

– решење о пријему у радни однос изабраног кандидата (ако сте били кандидат у изборном

поступку);

– решење о неуспеху јавног конкурса (ако сте били кандидат у изборном поступку).

На сваком решењу ће писати коме и у ком року можете да се жалите.

Одсек за управљање људским ресурсима