Бизнис асистент за почетнике

Бизнис асистент за почетнике

1. Покрените бизнис који је у складу са вашим вештинама.

Који су то таленти и вештине којима располажете, а да постоји реално потраживање за истима на тржишту? Да ли сте стручни кад се ради о међународном пословању? Волите да помажете људима кад се ради о уређењу ентеријера? Да ли сте добри у маркетингу? Или кад се ради о управљању људским ресурсима? Имате хоби који бисте могли претворити у бизнис? Уколико поседујете одређене вештине за које су људи спремни платити, то је одлична полазна тачка при оснивању бизниса који ће бити профитабилан.
Утврдите ко су ваши потенцијални клијенти, попричајте са њима и сазнајте шта је оно што их занима или шта је оно чиме нису задовољни код ваших конкурената. Истраживање вас неће коштати, а може вам помоћи у великој мери.

2. Концентришите се на услуге и производе који представљају потребу, не жељу.

Будите реални. Нека ваш производ или услуга буде нешто за шта ће се ваши потенцијални клијенти моћи одлучити сами, без тога да постоји потреба консултације са другим људима. Нпр. изградити посао око кишобрана који кошта 600 динара ће свакако наићи на већу конверзију од бизниса који је концентрисан на продају туш кабине, која кошта 16.000 динара.

3. Инсистирајте на авансном плаћању.

Кад покрећете свој властити посао, веома је битно да никад не будете на губитку. Како бисте се осигурали, потрудите се да вам клијент плати авансно за ваш производ или услугу. Уколико не можете то издејствовати, ви затражите бар половину износа на почетку сарадње, који ће вам послужити као депозит.

 4. Обавите већи део посла сами.

Покушајте да већину послова, односно послове који сте у могућности, одрадите сами. На такав начин ће сав приход од производа или услуга бити вама на располагању. Веома је важно да на почетку пословања сав остварени приход уложите у развијање постојећег бизниса. Изградите потребне резерве које можете инвестирати у нове просторије, опрему или средства која су вам потребна да квалитет пословања подигнете на један много професионалнији ниво.

5. Ако имате посао, задржите га.

Започните свој бизнис у слободно време. Немојте давати отказ на свом тренутном послу, све док вам нови посао не може обезбедити досадашњу плату. Овако смањујете ризик од тога да останете без прихода уколико ваш подухват не уроди плодом. Веома је битно константно размишљати о могућим сценаријима, то ће вас учинити успешним предузетником.

6. Сведите своје трошкове на минимум.

Трудите се да што више реализованих прихода инвестирате у продају и квалитет ваших услуга. Немојте отварати канцеларију ако вам она није потребна. Бил Гејтс не мора бити једини успешни предузетник који је свој бизнис започео у гаражи. Живимо у ери дигиталне технологије, па искористите сва средства која вам могу послужити за комуникацију са запосленима. Коштаће вас мање него сала за састанке у неком хотелу, коју плаћате на сат. Користите услуге фрееланцера. Немојте запошљавати у старту, барем не без преке потребе. Научите да контролишете своје финансије и самим тим директно утичете на профитабилност пословања.

7. Користите доступне ресурсе.

Радите из вама омиљеног кафића или неког другог објекта који нуди бесплатан интернет својим посетиоцима. Не морате узимати кредите или се задуживати по кредитним карицама како бисте покренули свој сопствени бизнис, наиме сви смо свесни са каквим каматама се такви кредити враћају. Имате добру идеју? Покушајте да направите видео или материјал за презентацију и покрените кампању на некој од платформи за финансирање пројеката као што је ИндиеГого. Искористите све оно што вам је на дохват руке.

8. Искористите бесплатне онлине сервисе и технологију за промоцију вашег бизниса.

Представити и промовисати ваш производ или услуге можете на разне начине. Искорисите бенефиције које пружају друштвене мреже. Повежите се са релевантним људима из ваше индустрије, потенцијалним клијентима и представите им свој бизнис на крајње ефективан начин, без потрошеног динара.
Постоји велики број предузетника који су свој пословни подухват изградили у препознатљиве брендове баш уз помоћ друштвених мрежа. Маркетинг на друштвеним мрежама није ни компликован, нити захтева максималну посвећеност. Чак може бити и забаван. Да ли сте знали да маркетинг стратегије на друштвеним мрежама могу бити повезане са буритом, плавим океаном и белим хлебом?

Паре не морају бити од пресудне важности како бисте започели успешан бизнис. Битан је став, приступ и одлучност да се успе.