Javni poziv za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima na teritoriji grada Užica
12/07/2021

Javni poziv za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima na teritoriji grada Užica

Na osnovu Odluke gradonačelnice Grada Užica o raspisivanju Javnog konkursa za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima broj II 035-35/21 od 09.07.2021. godine i Pravilnika o sprovođenju mera energetske efikasnosti na porodičnim kućama u IV zoni i zgradama kolektivnog stanovanja u Gradu Užicu („Službeni list grada Užica“ broj 24/21), grad Užice

Raspisuje

JAVNI POZIV

ZA UČEŠĆE PRIVREDNIH SUBJEKATA U SPROVOĐENJU MERA ENERGETSKE SANACIJE  U DOMAĆINSTVIMA NA TERITORIJI GRADA

UŽICA

U okviru realizacije Programa korišćenja sredstava budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Užica za 2021.godinu o finansijskoj podršci domaćinstvima u procesu energetske sanacije  za 2021. godinu . Mere energetske sanacije u domaćinstvima predviđene Pravilnikom o sprovođenju mera energetske efikasnosti na porodičnim kućama u IV zoni i zgradama kolektivnog stanovanja, sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici  bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Užica. Domaćinstva koja ostvare pravo na sufinansiranje mogu nabaviti dobra ili usluge isključivo od privrednih subjekata izabranih putem ovog javnog konkursa.

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije je unapređenje energetske efikasnosti u domaćinstvima na teritoriji grada Užica.

I PREDMET

Predmet Javnog poziva jeste izbor privrednih subjekata za sprovođenje aktivnosti na realizaciji mera energetske efikasnosti u skladu sa članom 1. Programa:

Mera 1.  1)     Nabavka i ugradnja materijala za izolaciju spoljnih zidova porodičnih kuća

Spoljni zid na porodičnim kućama sledećih karakteristika :

  • minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije
  • U ≤ 0,4 W/m2K za termičku izolaciju

Boja spoljašnjeg omotača/fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih i reflektujućih neadekvatnih kolorita

Planirana ukupna sredstava za sufinansiranje mere: 2.400.000 dinara.

Mera 2. Nabavka i ugradnja stolarije sa odgovarajućim termičkim svojstvima (spoljnih prozora i vrata) na  porodičnim kućama i stanovima

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su:

  • Spoljna stolarija sa sledećim tehničkim karakteristikama (U – koeficijent prelaza toplote):
  • U≤ 1,5 W/m2K za prozore i balkonska vrata
  • U ≤ 1,6 W/m2K za spoljna vrata

Planirana ukupna sredstava za sufinansiranje mere: 12.100.000 dinara.

Mera 3. Nabavka kotlova na prirodni gas za porodične kuće

Kotlovi na prirodni gas  treba da imaju najmanji stepen efikasnosti od 90%.

Planirana ukupna sredstava za sufinansiranje: 3.500.000 dinara.

Ukupno raspoloživa sredstva podsticaja Grada i MRE za realizaciju Programa iznose 18.000.000 dinara.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava koji dodeljuje Grad i MRE za finansiranje pojedinačnih projekata građana iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om.

Maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnom projektu iznosi:

  • za meru 1. – do 120.000 dinara sa PDV-om po objektu;
  • za meru 2. – do 80.000 dinara sa PDV-om po objektu;
  • za meru 3. – do 70.000 dinara sa PDV-om po objektu;

II PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Pravo učešća na ovom konkursu imaju svi zainteresovani privredni subjekti koji ispunjavaju zakonom utvrđene uslove za obavljanje delatnosti i koji ispunjavaju uslove definisane Pravilnikom o sprovođenju mera energetske sanacije i ovim Javnom pozivom.

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše nabavka, radove i  ugradnju materijala, opreme i uređaja.

Podnosilac prijave – privredni subjekt može konkurisati za realizaciju jedne ili više mera iz odeljka I. Javnog poziva.

                       III USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja  i ispunjavaju sledeće uslove:

  • da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,
  • da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
  • da imaju ateste za materijale i proizvode,

DOKUMENTACIJA KOJU JE POTREBNO PRILOŽITI PRI PODNOŠENJU

PRIJAVE

Podnosilac prijave je potrebno da dostavi sledeću dokumentaciju:

  1. Prijavni obrazac (Prilog 1) u tri primerka (original i dve kopije);
  2. Potpisanu izjava (Prilog 2);
  3. Atesti za materijale i proizvode

Za privredne subjekte izjavu dostavlja zakonski zastupnik privrednog subjekta. Za preduzetnike je potrebno da izjavu dostavi lice koje je registrovalo obavljanje delatnosti kao preduzetnik. Za zadruge potrebno je dostaviti izjavu direktora. Ova izjava mora biti data nakon datuma objavljivanja javnog poziva.

U slučaju da je osnivač privrednog subjekta strano pravno lice, uzima se izjava koju će dati zakonski zastupnik privrednog subjekta podnosioca zahteva. Ukoliko postoji više zakonskih zastupnika podnosioca zahteva potrebno je da svi dostave navedenu izjavu koja ne mora biti overena kod notara.

U slučaju da je osnivač privrednog subjekta strano fizičko lice potrebno je da svi zakonski zastupnici privrednog subjekta podnosioca zahteva dostave navedenu izjavu koja ne mora biti overena kod notara.

PREUZIMANJE DOKUMENTACIJE ZA JAVNI POZIV

Konkursna dokumentacija za Javni poziv može se preuzeti na internet stranici Grada Užica, i sadrži:

− Kompletan tekst Javnog poziva,

− Prilog 1 – Prijavni obrazac,

− Prilog 2 – Izjava podnosioca prijave,

VI. MESTO I ROK DOSTAVLJANJA PRIJAVA

Podnosioci prijavu za učešće na javnom konkursu popunjavaju na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Popunjeni, overeni i odštampani prijavni obrazac u tri primerka (jedan original i dve kopije) i prateća dokumentacija dostavljaju se u zatvorenoj koverti sa naznakom:

„PRIJAVA ZA JAVNI POZIV ZA UČEŠĆE PRIVREDNIH SUBJEKATA U SPROVOĐENJU MERA ENERGETSKE SANACIJE U DOMAĆINSTVIMA

– NE OTVARATI“,

Sa nazivom i  punom adresom pošiljaoca na poleđini koverte.

Prijava se predaje lično u pisarnici Gradske uprave za urbanizam, kancelarija br. 9 ili preporučeno poštom na adresu:

Grad Užice

Gradska Uprava za Urbanizam, ODELJENJE ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE

Dimitrija Tucovića 52

Rok za podnošenje prijava je 26.07. 2021. godine.

Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća. Prijave poslate na bilo koji drugi način neće biti uzete u razmatranje. Neblagovremene i nepotpune prijave se neće razmatrati.

Za sve dodatne informacije i obaveštenja podnosilac prijave se može obratiti na kontakt telefon 031/592- 421.

Za informacije u vezi Javnog poziva možete se obratiti na elektronsku adresu: E-mail: ekologija@uzice.rs

VII.   NEBLAGOVREMENA I NEUREDNA PRIJAVA

Neblagovremena prijava je podneta po isteku roka za podnešenje prijava.

Prijava će se smatrati neurednom ako je nepotpuna, odnosno ne sadrži sve tražene podatke iz javnog poziva i ukoliko u dostavljenoj pisanoj formi nedostaje bilo koji dokument iz odeljka IV. Javnog poziva.

Neblagovremene prijave se ne razmatraju i Rešenjem će biti odbačene.

Neuredne i nepotpune prijave će Rešenjem biti odbijene.

VIII. OBJAVLJIVANJE ODLUKE O IZBORU PRIVREDNIH SUBJEKATA

Izbor privrednih subjekata vrši se u skladu sa Javnim pozivom.

U toku postupka izbora privrednih subjekata Komisija može da od Podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Za svaku meru će biti formirana posebna lista privrednih subjekata.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću Grada Užica na usvajanje.

Gradsko veće grada Užica donosi  Odluku o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Na Odluku o učešću privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije može se podneti prigovor Gradskom veću u roku od 8 dana od dana objavljivanja. Odluka Gradskog veća je konačna.

Odluka Gradskog veća gradaUžica o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Užica.

IX. NAČIN REALIZACIJE DODELJENIH SREDSTAVA

Grad će zaključiti Sporazum o tehničkoj saradnji u sprovođenju mera energetske sanacije  sa privrednim subjektima koji budu izabrani.

Nakon potpisivanja Sporazuma o tehničkoj saradnji sa privrednim subjektima, Grad raspisuje javni konkurs za pojedinačne projekte građana. Građani su u obavezi da prilikom konkurisanja dostave profakturu/predračun izdat od strane privrednih subjekata sa liste.

Nakon izbora pojedinačnih projekata građana i utvrđivanja konačnog broja korisnika po privrednom subjektu, grad potpisuje Ugovor o realizaciji mera energetske sanacije sa privrednim subjektima.

Privredni subjekti su dužni da stručnoj komisiji za praćenje realizacije mera energetske sanacije (u daljem tekstu Stručna komisija), u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo privrednim subjektima, kao direktnom korisniku, a ne građanima kao krajnjim korisnicima, ali tek nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu  svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Stručne komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Stručne komisije o obavljenom izlasku na teren, a nakon izvršenih radova.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u članu 2. Pravilnika (maksimalnog iznosa učešća JLS).

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Stručnom komisijom.

Privredni subjekti do 15.11. 2021. godine dostavljaju Gradskoj upravi zahtev za isplatu sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije po osnovu obavljenih radova ili izvršenih usluga. Uz zahtev dostavljaju fotokopiju izdatog računa za izvršene radove i usluge.

Prenos sredstava vrši se nakon što:

  • Stručna komisija proveri da li su aktivnosti stvarno realizovane, i to konstatuje zapisnikom;
  • korisnik bespovratnih sredstava privrednom subjektu isplati izvršene radove/izvršene usluge u iznosu umanjenom za odobrena bespovratna sredstva.

Sredstva koja se odobre za realizaciju pojedinačnih projekata u okviru svake od mera energetske sanacije prenose se privrednim subjektima u skladu sa odredbama  Ugovora.

Na osnovu zahteva za isplatu i zapisnika Stručne komisije, Odeljenje za budžet i finansije gradske uprave grada Užica vrši isplatu iz budžeta.

Materijal za preuzimanje

Opis

Preuzimanje

Obrazac prijave