Užički kružni tokovi
03/05/2018

Užički kružni tokovi

Jedina kružna raskrsnica je pokazala visok nivo propusnosti saobraćaja i pokazala se kao pun pogodak, kaže gradonačelnik Užica Tihomir Petković i ističe da je u toku izrada projekta arhitektonskog rešenja postojećeg kružnog toka. Iz JP „Putevi Srbije“ su najavili završetak Studije opravdanosti izgradnje kružnih tokova u Užicu do 15. maja.

Izgradnjom prvog kružnog toka prošle godine na ulasku u centar Užica kod NIS-ove Benzinske stanice, po rečima gradonačelnika Petkovića, počelo je rešavanje velikih saobraćajnih problema u gradu a uskoro se očekuje izgradnja i novih kružnih tokova. Izgradnja prvog kružnog toka počela je avgustu prošle godine, a u saobraćaj je pušten početkom novembra kako je i predviđeno planom, mada je bilo ostalo nešto nezavršenog posla na okolnim parkinzima što je kasnije urađeno. Ugovorena vrednost radova bila je oko 33 miliona dinara bez PDV-a, a sredstva je obezbedilo JP „Putevi Srbije“, odnosno, nadležno ministarstvo.

Prilikom puštanja u saobraćaj prvog kružnog toka, gradonačelnik Petković je najavio da JP „Putevi Srbije“ počinju da rade Studiju opravdanosti izgradnje kružnih tokova u Užicu. To je potvrdio nedavno i Budimir Vujović, član Gradskog veća zadužen za saobraćaj rekavši, da tim stručnjaka u JP „Putevi Srbije“ radi na Studiji što je i potvrđeno u „Putevima Srbije“ i tim povodom u ovom preduzeću nam je rečeno:

“Na inicijativu rukovodstva Grada Užica, JP „Putevi Srbije“ preduzelo je aktivnosti na izradi Studije opravdanosti izgradnje kružnih tokova na širem području gradskog centra. Shodno dostavljenim prioritetima planiranog razvoja lokalne ulične mreže, u toku je izrada analize prostorno-funkcionalnih karakteristika i kapaciteta saobraćajnih tokova raskrsnice ulica Dimitrija Tucovića i Nikole Pašića (državni put II reda br.174). Planirani rok za završetak predmetne analize je 15.05.2018.god.“

Gradonačelnik Tihomir Petković ocenivši polugodišnje funkcionisanje prvog užičkog kružnog toka, kaže:

“Kružne raskrsnice kao praktična i korisna saobraćajna rešenja već dugo postoje u svetu a od prošle godine i kod nas u Užicu. I pored svih sumnji koje smo mi imali ova do sada jedina kružna raskrsnica je pokazala visok nivo propusnosti saobraćaja i pokazala se kao pun pogodak. Imajući to u vidu Grad Užice je zajedno sa JP „Putevi Srbije” inicirao izradu Studije kružnih raskrnica u gradu kako bismo dobili najoptimalnija rešenja u saobraćajnom i građevinskom smislu. Naša želja bi bila da sve ključne raskrnice u gradu budu uvedene u kružne tokove.

Pored saobraćajnog ovi objekti imaju i veliki urbanistički značaj. Videli smo svi da oni postaju deo lokalnog identiteta i imidža grada. Samim tim mi smo zajedno sa profesorom Vladimirom Lojanicom sa Arhitektonskog fakulteta u Beogradu u fazi izrade projekta arhitektonskog rešenja postojećeg kružnog toka. Ono što mogu da najavim da će izgled kružnog toka na ulazu u Užice biti urađen na prepoznatljiv i jedinstven način na ponos svih nas Užičana.“

Nikola Maksimović, direktor JP „Užice razvoj“ kaže da koncept kružnih tokova predviđa rešavanje dugogodišnjih problema u saobraćaju u gradu, neuređenih priključaka sa lokalnih puteva, bezbednosti odvijanja saobraćaja, bezbednosti pešačkih koridora, uticaja na teretni i putnički saobraćaj. On podseća da je dat nalog „Putevima Užice“ da urade projekat i izvedu radove na malom kružnom toku kod Javne garaže.

“U ovoj godini biće izgrađen taj mini kružni tok kod Javne garaže na mestu na kojem se sada nalazi privremeni, kako bi se postojeća velika i ova mala kružna raskrsnica povezale, ističe Maksimović i dodaje:

“Izgradnjom kružnog toka, smanjene su gužve na ulasku u grad i u proteklih pola godine od kada funkcioniše, nije se desio nijedan saobraćajni udes. Odvijanje saobraćaja je bezbednije i brže se izlazi i ulazi u grad. I vatrogascima je urađen bolji ulazak i izlazak iz Vatrogasnog doma. Osim ovog prvog, Planom generalne regulacije predviđen je kružni tok na raskrsnici ulica Marije Mage Magazinović, Kralja Petra i Strahinjića bana, kod „Bioktoš“-ove cvećare. Pored toga, Studija kružnih raskrsnica koja je u izradi pokazaće gde je još u gradu potrebno uraditi kružni tok. Pri tome se mora voditi računa o povezanosti regionalne i gradske putne infrastrukture, ali i kompletnoj saobraćajnoj signalizaciji. Mora se sagledati širi kontekst, svi ulasci i izlasci kroz tu raskrsnicu”, kaže Maksimović.

Zbog projektne dokumentacije i imovinsko pravnih odnosa, po rečima Maksimovića, biće razmatrane tehničke mogućnosti izgradnje kružnih tokova kod Narodnog muzeja i kod mosta koji vodi na Autobusku stanicu kod zgrade nekadašnje Direkcije za izgradnju, mada se pominje i mogućnost izgradnje kružne raskrsnice kod Nove pekare.

“O svemu tome poslednju reč moraju da kažu tehničke studije koje podrazumevaju protok saobraćaja, broj vozila na godišnjem nivou, sagledavanje iz kojih sve delova grada ulaze saobraćajnice u te kružne tokove i tako dalje. Znači da je potrebno da se sve sagleda tehnički da bi se moglo početi projektovati. Uostalom, sve kružne raskrsnice koje su na regionalnoj saobraćajnici moraju imati i saglasnost JP „Putevi Srbije“, rekao je Maksimović.

Autor: Nada Popović
Izvor: www.infoera.rs