Ужички кружни токови
03/05/2018

Ужички кружни токови

Једина кружна раскрсница је показала висок ниво пропусности саобраћаја и показала се као пун погодак, каже градоначелник Ужица Тихомир Петковић и истиче да је у току израда пројекта архитектонског решења постојећег кружног тока. Из ЈП „Путеви Србије“ су најавили завршетак Студије оправданости изградње кружних токова у Ужицу до 15. маја.

Изградњом првог кружног тока прошле године на уласку у центар Ужица код НИС-ове Бензинске станице, по речима градоначелника Петковића, почело је решавање великих саобраћајних проблема у граду а ускоро се очекује изградња и нових кружних токова. Изградња првог кружног тока почела је августу прошле године, а у саобраћај је пуштен почетком новембра како је и предвиђено планом, мада је било остало нешто незавршеног посла на околним паркинзима што је касније урађено. Уговорена вредност радова била је око 33 милиона динара без ПДВ-а, а средства је обезбедило ЈП „Путеви Србије“, односно, надлежно министарство.

Приликом пуштања у саобраћај првог кружног тока, градоначелник Петковић је најавио да ЈП „Путеви Србије“ почињу да раде Студију оправданости изградње кружних токова у Ужицу. То је потврдио недавно и Будимир Вујовић, члан Градског већа задужен за саобраћај рекавши, да тим стручњака у ЈП „Путеви Србије“ ради на Студији што је и потврђено у „Путевима Србије“ и тим поводом у овом предузећу нам је речено:

“На иницијативу руководства Града Ужица, ЈП „Путеви Србије“ предузело је активности на изради Студије оправданости изградње кружних токова на ширем подручју градског центра. Сходно достављеним приоритетима планираног развоја локалне уличне мреже, у току је израда анализе просторно-функционалних карактеристика и капацитета саобраћајних токова раскрснице улица Димитрија Туцовића и Николе Пашића (државни пут II реда бр.174). Планирани рок за завршетак предметне анализе је 15.05.2018.год.“

Градоначелник Тихомир Петковић оценивши полугодишње функционисање првог ужичког кружног тока, каже:

“Кружне раскрснице као практична и корисна саобраћајна решења већ дуго постоје у свету а од прошле године и код нас у Ужицу. И поред свих сумњи које смо ми имали ова до сада једина кружна раскрсница је показала висок ниво пропусности саобраћаја и показала се као пун погодак. Имајући то у виду Град Ужице је заједно са ЈП „Путеви Србије” иницирао израду Студије кружних раскрница у граду како бисмо добили најоптималнија решења у саобраћајном и грађевинском смислу. Наша жеља би била да све кључне раскрнице у граду буду уведене у кружне токове.

Поред саобраћајног ови објекти имају и велики урбанистички значај. Видели смо сви да они постају део локалног идентитета и имиџа града. Самим тим ми смо заједно са професором Владимиром Лојаницом са Архитектонског факултета у Београду у фази израде пројекта архитектонског решења постојећег кружног тока. Оно што могу да најавим да ће изглед кружног тока на улазу у Ужице бити урађен на препознатљив и јединствен начин на понос свих нас Ужичана.“

Никола Максимовић, директор ЈП „Ужице развој“ каже да концепт кружних токова предвиђа решавање дугогодишњих проблема у саобраћају у граду, неуређених прикључака са локалних путева, безбедности одвијања саобраћаја, безбедности пешачких коридора, утицаја на теретни и путнички саобраћај. Он подсећа да је дат налог „Путевима Ужице“ да ураде пројекат и изведу радове на малом кружном току код Јавне гараже.

“У овој години биће изграђен тај мини кружни ток код Јавне гараже на месту на којем се сада налази привремени, како би се постојећа велика и ова мала кружна раскрсница повезале, истиче Максимовић и додаје:

“Изградњом кружног тока, смањене су гужве на уласку у град и у протеклих пола године од када функционише, није се десио ниједан саобраћајни удес. Одвијање саобраћаја је безбедније и брже се излази и улази у град. И ватрогасцима је урађен бољи улазак и излазак из Ватрогасног дома. Осим овог првог, Планом генералне регулације предвиђен је кружни ток на раскрсници улица Марије Маге Магазиновић, Краља Петра и Страхињића бана, код „Биоктош“-ове цвећаре. Поред тога, Студија кружних раскрсница која је у изради показаће где је још у граду потребно урадити кружни ток. При томе се мора водити рачуна о повезаности регионалне и градске путне инфраструктуре, али и комплетној саобраћајној сигнализацији. Мора се сагледати шири контекст, сви уласци и изласци кроз ту раскрсницу”, каже Максимовић.

Због пројектне документације и имовинско правних односа, по речима Максимовића, биће разматране техничке могућности изградње кружних токова код Народног музеја и код моста који води на Аутобуску станицу код зграде некадашње Дирекције за изградњу, мада се помиње и могућност изградње кружне раскрснице код Нове пекаре.

“О свему томе последњу реч морају да кажу техничке студије које подразумевају проток саобраћаја, број возила на годишњем нивоу, сагледавање из којих све делова града улазе саобраћајнице у те кружне токове и тако даље. Значи да је потребно да се све сагледа технички да би се могло почети пројектовати. Уосталом, све кружне раскрснице које су на регионалној саобраћајници морају имати и сагласност ЈП „Путеви Србије“, рекао је Максимовић.

Аутор: Нада Поповић
Извор: www.infoera.rs