Услуга еГрађанин доступна и Ужичанима
17/05/2021

Услуга еГрађанин доступна и Ужичанима

Град Ужице у последњих неколико година интезивно ради на унапређењу услуга које Ужичани често користе. Тако је прошле године уз помоћ Министраства државне управе и локалне самоуправе отворено Јединствено управно место, где грађани на једном месту могу да обаве већину послова везаних за службе Градске управе. Град је раније увео и пост терминале за електронско плаћање како у локалној пореској администрацији, тако и у јединственом управном месту и у Градској управи за урбанизам. Сада по речима члана Градског већа Ивана Станисављевића имају и нову могућност:

“Електронски грађанин је једна од нових услуга е-управе за коју сви наши суграђани могу да се пријаве и да помоћ добију у канцеларији број 12. Уз помоћ паметног телефона могу да инсталирају Consent ID апликацију и да добију корисничко име и лозинку за двофакторску аутентикацију. На тај начин ће суграђани, примера ради, свакодневно моћи да имају увид у своје пореске обавезе, како на локалном тако и републичком нивоу или увид у своје изводе из матичне књиге рођених или венчаних. Такође се могу пријављивати за услугу е-вртић и за израду нове возачке дозволе у Министарству унутрашњих послова”.

Оваква врста услуге нарочито добро се показала у ситуацији у којој смо се нашли услед пандемије ковида 19, а поред уобичајених процедура грађанима су доступне и услуге везане за вакцинацију.

“Суграђани који желе да се вакцинишу могу на овај начин да се пријаве за вакцинацију, вакцинисани суграђани могу да имају увид у свој електронски сертификат о вакцинацији као и о резултатима ПСР теста у случају тестирања,” додаје Станисављевић.

Он позива суграђане да се обрате службеницима Градске управе Ужице, у канцеларији бр 12, где ће добити помоћ приликом креирања двофакторске аутентикације, која за пријављивање не користи сертифкат. Грађани добијају од службеника одштампане параметре и помоћ за покретање апликације на мобилном телефону (Consent ID). Приликом пријављивања на Портал еУправе грађанима је довољно да укуцају корисничко име, након чега ће им на мобилни телефон стићи захтев да једним кликом потврде да су заиста они покушали да приступе свом налогу.

Креирањем налога, или поседовањем ел. сертификата и читача, по први пут могу да виде своје податке из 15 различитих регистара у надлежности Министарства државне управе и локалне самоуправе, Министарства унутрашњих послова, Централног регистра социјалног осигурања, Националне службе за запошљавање , Републичког геодетског завода и ПИО фонда. То заправо значи да ће грађани имати на једном месту транспарентан увид у све своје податке.