Sajam turizma u Beogradu: Veliko interesovanje za Žestival
26/02/2018

Sajam turizma u Beogradu: Veliko interesovanje za Žestival

U okviru promocije turističke ponude regije zapadne Srbije na 40. Međunarodnom sajmu turizma, najavljen je Međunarodni festival prirode i tradicije Žestival 2018.godine. Pored renomiranih proizvođa tradicionalnih proizvoda posetioci su bili u prilici da probaju i čuvenu užičku komplet lepinju iz pekarske radnje „Šuljaga“. Tamburaški orkestar „Severac“ najavio je boemsko veče, a promoterka ovogodišnjeg Žestivala je mis Srbije Užičanka Anđelija Rogić.

Promoterka Žestivala 2018. mis Srbije Anđelija Rogić

Navodeći da je ovo druga sajamska promocija Žestivala predsednik Skupštine grada Užica Branislav Mitrović podsetio je da je cilj te privredno-turističke manifestacije unapređenje proizvodnje prirodnih voćnih rakija i promocija turističkih i privrednih resursa užičkog kraja i da iz godine u godinu raste interesovanje za taj festival.

Predsednik organizacionog odbora Žestivala i predsednik Skupštine grada Užica Branislav Mitrović na promociji ove manifestacije na Sajmu turizma u Beogradu

„Prošle godine Žestival je posetilo oko 10 hiljada ljudi. Želimo da se prisetimo tog vremena i kafana koje su bile institucije, u kojima se pila rakija radi uživanja, a ne radi opijanja. Imamo proizvod koji je po kvalitetu jednak najboljem škotskom viskiju ili francuskom konjaku, ali našim proizvođačima je potrebna pomoć u promociji i pristupu velikom tržištu. Na prošlogodišnjem Žestivalu učestvovalo je 86 učesnika iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Srbije, među kojima 23 destilerije i 33 individulana proizvođača“, rekao je Mitrović.

Tamburaški orkestar Severac na promociji Žestivala 2018.

Osim bogatog kulturno-umetničkog programa, izložbe opreme za proizvodnju rakija, poljoprivredne mehanizacije, pčelarske opreme, organske hrane i lekovitog bilja, kao i stručnih predavanja o gajenju i zaštitu voća i ove godine posetioci Žestivala moći će da degustiraju komplet lepinje koje priprema užička pekarska radnja „Šuljaga“, čije su lepinje svojevrstan gastronomski brend Užica.

“Mi smo naš proizvod zaštitili u Zavodu za intelektualnu svojinu još 2005 . godine, kao svoj patent. Prvu pekaru je otvorio Vlajko Čarapić, posle njega je nastavio Radomir Šuljagić, kod koga je moj otac Milan došao na zanat 1953. godine. Kasnije, od 1968. godine do 1971. njih dvojica su radili kao ortaci. Budući da Šuljaga nije imao naslednike koji bi nastavili posao pekara, moj otac je preuzeo posao. Ja sam preuzeo posao od oca, a naziv radnje je ostao isti, iz poštovanja prema majstoru“, priča Dragan Lazić i ističe da će njega verovatno naslediti rođak Nikola koji već sada svoje slobodno vreme provodi u pekari, pomaže i uči zanat od teče Dragana.

Članica Gradskog veća Grada Užica zadužena za turizam Maja Vermezović

Promociji Žestivala prisustvovala je i članica Gradskog veća Grada Užica zadužena za turizam Maja Vermezović, koja je istakla da je ova manifestacija koja je kao i sve druge koje organizuje Grad Užice u toku godine izuzetno posećena, od velikog značaja za razvoj turizma našeg kraja. “Spoj prirode i tradicije koji promoviše ovaj Festival je jedinstven u Srbiji i daje poseban pečat turističkoj ponudi užičkog kraja”, rekla je Vermezovićeva.