Сајам туризма у Београду: Велико интересовање за Жестивал
26/02/2018

Сајам туризма у Београду: Велико интересовање за Жестивал

У оквиру промоције туристичке понуде регије западне Србије на 40. Међународном сајму туризма, најављен је Међународни фестивал природе и традиције Жестивал 2018.године. Поред реномираних произвођа традиционалних производа посетиоци су били у прилици да пробају и чувену ужичку комплет лепињу из пекарске радње „Шуљага“. Тамбурашки оркестар „Северац“ најавио је боемско вече, а промотерка овогодишњег Жестивала је мис Србије Ужичанка Анђелија Рогић.

Промотерка Жестивала 2018. мис Србије Анђелија Рогић

Наводећи да је ово друга сајамска промоција Жестивала председник Скупштине града Ужица Бранислав Митровић подсетио је да је циљ те привредно-туристичке манифестације унапређење производње природних воћних ракија и промоција туристичких и привредних ресурса ужичког краја и да из године у годину расте интересовање за тај фестивал.

Председник организационог одбора Жестивала и председник Скупштине града Ужица Бранислав Митровић на промоцији ове манифестације на Сајму туризма у Београду

„Прошле године Жестивал је посетило око 10 хиљада људи. Желимо да се присетимо тог времена и кафана које су биле институције, у којима се пила ракија ради уживања, а не ради опијања. Имамо производ који је по квалитету једнак најбољем шкотском вискију или француском коњаку, али нашим произвођачима је потребна помоћ у промоцији и приступу великом тржишту. На прошлогодишњем Жестивалу учествовало је 86 учесника из Босне и Херцеговине, Црне Горе и Србије, међу којима 23 дестилерије и 33 индивидулана произвођача“, рекао је Митровић.

Тамбурашки оркестар Северац на промоцији Жестивала 2018.

Осим богатог културно-уметничког програма, изложбе опреме за производњу ракија, пољопривредне механизације, пчеларске опреме, органске хране и лековитог биља, као и стручних предавања о гајењу и заштиту воћа и ове године посетиоци Жестивала моћи ће да дегустирају комплет лепиње које припрема ужичка пекарска радња „Шуљага“, чије су лепиње својеврстан гастрономски бренд Ужица.

“Ми смо наш производ заштитили у Заводу за интелектуалну својину још 2005 . године, као свој патент. Прву пекару је отворио Влајко Чарапић, после њега је наставио Радомир Шуљагић, код кога је мој отац Милан дошао на занат 1953. године. Касније, од 1968. године до 1971. њих двојица су радили као ортаци. Будући да Шуљага није имао наследнике који би наставили посао пекара, мој отац је преузео посао. Ја сам преузео посао од оца, а назив радње је остао исти, из поштовања према мајстору“, прича Драган Лазић и истиче да ће њега вероватно наследити рођак Никола који већ сада своје слободно време проводи у пекари, помаже и учи занат од тече Драгана.

Чланица Градског већа Града Ужица задужена за туризам Маја Вермезовић

Промоцији Жестивала присуствовала је и чланица Градског већа Града Ужица задужена за туризам Маја Вермезовић, која је истакла да је ова манифестација која је као и све друге које организује Град Ужице у току године изузетно посећена, од великог значаја за развој туризма нашег краја. „Спој природе и традиције који промовише овај Фестивал је јединствен у Србији и даје посебан печат туристичкој понуди ужичког краја“, рекла је Вермезовићева.