Javni poziv za finansiranje projekata od javnog interesa – akcije „Užički program lokalnog partnerstva“  
25/05/2021

Javni poziv za finansiranje projekata od javnog interesa – akcije „Užički program lokalnog partnerstva“  

Na osnovu Odluke o budžetu Grada Užica za 2021. godinu (“Službeni list grada Užica” broj 58/20), Akcionog plana za uključivanje građana u proces donošenja odluka o trošenja sredstava prikupljenih po osnovu poreza na imovinu grada Užica za period 2018.-2021. godina („Službeni list grada Užica“ broj 37/18), Odluke o uključivanju građana u budžetski proces kroz sprovođenje Akcije „Užički program lokalnog partnerstva“ („Službeni list grada Užica“ broj 11/19 i 4/20) gradonačelnica Užica , dana 25. maja 2021. godine,  raspisuje

 

JAVNI POZIV

za finansiranje projekata od javnog interesa – akcije „Užički program lokalnog partnerstva“

 

  1. Opšte napomene

Grad Užice sufinansiraće u 2021. godini projekte od javnog interesa kroz sprovođenje akcije „Užički program lokalnog partnerstva“ koji omogućava neposredno učešće građana u rešavanju dela problema lokalnih zajednica (manjih zahvata na uređenju javnih površina) u saradnji sa gradom Užicem.

Lokalna zajednica je pojam koji uključuje određeno područje – deo ulice, ulicu, blok zgrada, stambene zajedine ili mesnu zajednicu kao najšire područje. Projekti koji se predlažu mogu se odnositi isključivo na manje zahvate kao što je uređenje parkova, dečijih igrališta, drvoreda, šetališta, neuređenih zelenih površina, uređenje prilaza za lica sa invaliditetom, uklanjanje manjih divljih deponija i slično.

Pravo učestvovanja na  javnom pozivu imaju neformalne grupe građana sa teritorije grada Užica okupljene oko podnete inicijative – projekta, najmanje 20 potpisnika –  građana, sa izmirenim obavezama po osnovu poreza na imovinu. Sve predložene aktivnosti u okviru podnetih inicijativa se moraju sprovoditi na zemljištu koje je u javnoj svojini Grada Užica. Izuzetno, aktivnosti se mogu sprovoditi i na zemljištu koje je u javnoj svojini Republike Srbije, uz saglasnost nosioca prava svojine, odnosno korisnika zemljišta. Nadležne službe Grada će na zahtev grupe građana, u fazi pripreme predloga projekta, izvršiti proveru vlasništva nad zemljištem i o tome izdati odgovarajuću potvrdu, bez naknadne.

2.Ciljevi javnog poziva

Ciljevi akcije „Užički program lokalnog partnerstva“ su:

  • podsticanje građana da aktivno učestvuju u rešavanju problema lokalnih zajednica;
  • razvoj partnerskih odnosa između građana i grada Užica u rešavanju dela problema kroz zajedničku realizaciju projekata i omogućavanje građanima da učestvuju u planiranju raspodele dela budžetskih sredstava obezbeđenih kroz naplatu poreza na imovinu;
  • omogućavanje brže realizacije projekata kojima se rešava deo problema za one grupe građana koje su iskazale spremnost na dodatno lično angažovanje i aktivno učestvovanje u realizaciji projekata;
  • podsticanja vrednosti volontiranja i društveno odgovornog ponašanja u lokalnoj zajednici.


3.Finansiranje projekata

Projekat se finansira sa ukupno 10.000.000,00 dinara. Odlukom o budžetu grada Užica za 2021. godinu, na poziciji 397, opredeljena su sredstva za ovu namenu u visini od 10.000.000,00 (deset miliona) dinara. Sredstva za ove namene obezbeđena su kroz naplatu poreza na imovinu i koristiće se za realizaciju akcije „Užički program lokalnog partnerstva“.

Grad Užice sufinansira maksimalno 90% opravdanih troškova projekta, s tim da taj iznos ne može biti veći od 1.000.000,00 dinara, dok iznos od minimalno 10% opravdanih troškova projekta obezbeđuje podnosilac projekta (grupa građana) volonterskim radom, iz sopstvenih sredstava ili kroz podršku lokalnih privrednika.

Prihvatljivi troškovi za sufinansiranje iz budžeta grada Užica uključuju:

  • troškove projektnih aktivnosti koje se sprovode isključivo na zemljištu koje je u javnoj svojini Grada Užica, ili izuzetno, aktivnosti na zemljištu koje je u javnoj svojini Republike Srbije, uz saglasnost nosioca prava svojine, odnosno korisnika zemljišta
  • troškove usluga u okviru projektnih aktivnosti,
  • troškove nabavke opreme,
  • troškove koji direktno proizilaze iz realizacije projekta,
  • ostale troškove.

Neprihvatljivi troškovi – troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta grada Užica:

  • zarade, honorari za upravljanje realizacijom projekta,
  • aktivnosti koje se sprovode na zemljištu koje nije u javnoj svojini Grada Užica.
  • projekti sa komercijalnim efektima;
  • projektne aktivnosti koji su prethodne godine već bili finansirani;
  • investiciona ulaganja u izgradnju i održavanje komunalne infrastrukture;
  • investiciona ulaganja u izgradnju i održavanje poslovnog prostora, kupovina zemlje ili zgrada;
  • aktivnosti putovanja, studije, učešće na konferencijama, predavanja stručnjaka i slične aktivnosti;
  • organizacija manifestacija;
  • projekti čije su aktivnosti nagrade i sponzorstva pojedincima i drugim organizacijama;
  • pokrivanje gubitaka ili dugovanja;
  • troškovi nastali pre početka realizacije projekta (pre potpisivanja Ugovora o realizaciji);
  • aktivnosti projekta koji se već finansiraju iz drugih izvora.

Svi predloženi projekti koji ispunjavaju konkursne uslove biće rangirani.

Ukoliko bude predloženo više projekata sa teritorije jedne mesne zajednice, a ispunjavaju uslove predviđenje konkursom, Grad će sufinasirati projekte uzimajući u obzir prvo kriterijum da sve mesne zajednice budu ravnomerno zastupljene.

Rešenje o izboru projekata za sufinansiranje donosi Gradsko veće na osnovu Predloga konkursne Komisije.

Podnosilac predloga projekta čiji projekat bude prihvaćen za sufinansiranje neće imati mogućnost upravljanja finansijskim sredstvima, već će sva planirana plaćanja vršiti uprava grada Užica.

4. Pravila javnog poziva

Pravo učestvovanja na  javnom pozivu imaju neformalne grupe građana sa teritorije grada Užica okupljene oko podnete inicijative – projekta, najmanje 20 potpisnika –  građana, sa izmirenim obavezama po osnovu poreza na imovinu.

Finansijsku podršku Grada Užica mogu dobiti isključivo projekti koji se bave rešavanjem dela manjih problema lokalnih zajednica na teritoriji grada Užica, na zemljištu koje je u javnoj svojini grada Užica i koji:

  • dovode do pozitivnih i vidljivih promena na području lokalne zajednice;
  • uključuju doprinos zajednice (volonterski rad, nefinansijsku i finansijsku podršku lokalnih privrednika i slično);
  • neposredno doprinose unapređenju kvaliteta života u lokalnoj zajednici;
  • imaju realan pristup u rešavanju problema lokalne zajednice;
  • na održiv način dugoročno utiču na postizanju pozitivne društvene promene.

Primeri prihvatljivih aktivnosti:

  • uređenje parkova (izrada staza, nabavka mobilijara, nabavka sadnica);
  • uređenje dečijih igrališta (popravka postojećih igrališta, izgradnja novih igrališta, a u skladu sa trenutno važećim standardima);
  • uređenje šetališta (izrada staza, nabavka mobilijara, nabavka sadnica);
  • uređenje izletišta (izrada staza, nabavka mobilijara, nabavka sadnica);
  • uređenje neuređenih zelenih površina;
  • uređenje sportskih terena;
  • uklanjanje manjih divljih deponija;
  • uređenje prilaza za lica sa invaliditetom;
  • i slične aktivnosti.

Projekti se moraju realizovati u roku od 6 meseci od dana donošenja odluke.

5. Proces podnošenja predloga projekta

 Podnosilac predloga projekta (grupa građana) dostavlja sledeća dokumenta u 3 primerka (jedan original i dve kopije):

– Popunjen formular za prijavu predloga projekta (može se preuzeti sa sajta)

– Budžet projekta (može se preuzeti sa sajta)

– Listu od 20 punoletnih građana potpisnika/inicijatora projekta.

Podnosilac predloga projekta (grupa građana) popunjava dokumenta na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom. Predlog projekta napisan rukom neće se smatrati važećim.

Prijave se predaju putem  pošte (preporučeno) na adresu: Užice, ulica Dimitrija Tucovića 52, sa naznakom „JAVNI POZIV – AKCIJA „UŽIČKI PROGRAM LOKALNOG PARTNERSTVA“ u ZATVORENOJ KOVERTI,  sa napomenom na prednjoj strani:

„NE OTVARATI PRE SASTANKA KOMISIJE“

Na zadnjoj strani zatvorene koverte obavezno navesti naziv projekta i ime i prezime osobe za kontakt.

Konkurs traje do 30. juna 2021. godine. Dodatne informacije u vezi sa učestvovanjem na Konkursu mogu se dobiti na broj telefona 031/592-417, svakog radnog dana u vremenu od 08,00 do 14,00 časova. Pitanja se mogu postavljati i putem elektronske adrese: udruzimose@uzice.rs

6. Vrednovanje i rangiranje predloga projekta

Listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata utvrđuje Konkursna komisija koju čine predstavnici gradskih uprava odgovarajuće struke, predstavnici građana, udruženja, medija a koju, posebnim rešenjem, obrazuje Gradonačelnik.

Lista vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata biće objavljena na internet stranici Grada Užica najkasnije u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava. Proces vrednovanja i selekcija predloga projekata vrši se u dva koraka.

Prvi korak obuhvata administrativnu proveru. Komisija vrši  administrativnu proveru  po sledećim kriterijumima

Predlog projekta mora ispuniti sve gore navedene kriterijume (svi odgovori moraju biti „DA“) kako bi projekat bio prihvaćen za naredni krug vrednovanja.

Neblagovremene i nepotpune i prijave koje nisu uskladu sa uslovima konkursa, Komisija neće razmatrati.

Drugi korak je tehničko vrednovanje kvaliteta predloga projekta, kao i njegovog uticaja na lokalnu zajednicu. Tehnički kriterijumi su podeljeni u 2 grupe – prva grupa ocenjuje kvalitet predloga projekta, dok druga grupa ocenjuje uticaj predloga projekta na lokalnu zajednicu. Broj bodova se dodeljuje po sledećoj skali: 1 = nezadovoljavajuće, 2 = loše, 3 = prihvatljivo, 4 = dobro, 5 = odlično. Ovo vrednovanje se vrši po sledećim kriterijumima:

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete predloge projekata i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju Liste vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa, u roku od 3 dana od dana objavljivanja navedene liste.

Odluku o izboru projekata kojima se iz budžeta Grada Užica dodeljuju sredstva na predlog konkursne komisije, u formi rešenja, donosi Gradsko veće u roku od 10 dana od dana objavljivanja Liste vrednovanja i rangiranja.

Odluka o izboru projekata objavljuje se na internet stranici Grada Užica.

7. Obaveze podnosilaca predloga projekata nakon dodeljenih budžetskih sredstava

Komisija prati realizaciju projekata i vrši kontrolu njihove realizacije.

Korisnik sredstava, dužan je da Komisiji, u svakom momentu, omogući kontrolu realizacije projekta i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

U cilju transparentnosti dodele i utroška budžetskih sredstava, korisnici sredstava tokom realizacije  Projekta, moraju na jasan i nedvosmislen način, u svim medijima i vidovima oglašavanja, da ističu da je njena delatnost finansirana iz budžeta grada Užica.

GRADONAČELNICA

Jelena Raković Radivojević

Konkursnu dokumentaciju možete preuzeti OVDE

Opis

Preuzimanje

Obrazac prijave
Budžet projekta