Javni poziv za dodelu sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za porodice izbeglica na teritoriji grada Užica
05/08/2019

Javni poziv za dodelu sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za porodice izbeglica na teritoriji grada Užica

 

Na osnovu člana 6. Pravilnika o uslovima i merilima za izbor korisnika, načinu rada Komisije i postupku dodele sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za porodice izbeglica na teritoriji grada Užica, Komisija za dodelu sredstava za ekonomsko osnaživanje i  osamostaljivanje izbeglih lica  (u daljem tekstu: Komisija),  objavljuje:

Javni poziv

za dodelu sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za porodice izbeglica na teritoriji grada Užica

 

I  Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije i grad Užice, obezbedili su sredstva namenjena za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za porodice izbeglica na teritoriji grada Užica.

Pomoć se dodeljuje kao jednokratna i bespovratna i odobrava se u robi i materijalu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj delatnosti, u maksimalnom iznosu do 200.000,00 RSD , po porodičnom domaćinstvu Korisnika.

II     Uslovi za izbor korisnika

Podnosilac prijave na javni poziv za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Podnosilac prijave) i članovi njegovog porodičnog domaćinstva treba da ispune sledeće uslove:

  1. da imaju izbeglički status i to:

– da imaju izbeglički status i podnet zahtev za prijem u državljanstvo Republike Srbije

– da im je prestao status izbeglice jer su stekli državljanstvo Republike Srbije (NAPOMENA: navedeni uslov je obavezan za Podnosioca prijave i za članove njegovog porodičnog domaćinstva koji su u statusu izbeglice ili su bili u statusu izbeglice);

  1. da imaju boravište/prebivalište na teritoriji Grada, u momentu objavljivanja javnog poziva;
  2. da nisu uključeni u neki drugi program/projekat stambenog zbrinjavanja ili ekonomskog osnaživanja kroz dohodovne aktivnosti, u tekućoj godini;
  3. da nisu korisnici pomoći u projektima ekonomskog osnaživanja više od tri puta (uključujući i ovaj javni poziv);
  4. ukoliko su bili korisnici pomoći u ekonomskom osnaživanju da su istu namenski koristili;
  5. da imaju radno sposobne članove domaćinstva i potrebno znanje i veštinu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovne aktivnosti na koju se odnosi Pomoć;
  6. da je aktivnost za koju je pomoć tražena od značaja za egzistenciju porodice;
  7. da ima preduslove za obavljanje delatnosti za koju traži Pomoć:
  • Za poljoprivednu delatnost i stočarstvo da je vlasnik ili zakupac zemljišta i/ili pomoćnih objekata;
  • Za zanatsku ili uslužnu delatnost da je vlasnik ili zakupac prostora u kome će obavljati delatnost i

Za  druge delatnosti u skladu sa delatnošću navedenoj u prijavi.

III   Potrebna dokumentacija

Uz prijavu je potrebno dostaviti sledeće dokumente kojima se dokazuje ispunjenje navedenih uslova:

  1. Uredno popunjen i potpisan obrazac prijave;
  2. Fotokopiju izbegličke legitimacije (obe strane)/ Rešenja o priznavanju, ukidanju ili prestanku izbegličkog statusa (NAPOMENA: obavezno za Podnosioca prijave, kao i za ostale članove porodičnog domaćinstva ukoliko su bili ili su i dalje u statusu izbeglice);
  3. Fotokopiju lične karte za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina (očitane, ukoliko je u pitanju biometrijska lična karta sa čipom);
  4. Uverenje o državljanstvu ili fotokopiju rešenja o prijemu u državljanstvo Republike Srbije ili kopiju podnetog zahteva za prijem u državljanstvo – za sve članove porodičnog domaćinstva (ne odnosi se na lica sa ličnom kartom);
  5. Izjavu overenu kod nadležnog organa overe da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu uključeni u neki drugi program/projekat stambenog zbrinjavanja ili ekonomskog osnaživanja kroz dohodovne aktivnosti, u tekućoj godini;
  6. Dokaz o prihodima:

– Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva registrovane u Nacionalnoj službi za zapošljavanje; u slučaju da se radi o nezaposlenom članu porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošljavanje, izjava overena kod nadležnog organa kojom se potvrđuje da je Podnosilac prijave nezaposlen i da nema prihode;

– Potvrda poslodavca o visini primanja u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv – za zaposlene članove porodičnog domaćinstva;

– Ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu objavljivanja ovog Javnog poziva ili ukoliko lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije – potvrda nadležne službe ili izjava overena kod nadležnog organa da lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije u Republici Srbiji i/ili drugoj državi;

  1. Za članove porodičnog domaćinstva uzrasta 15 – 26 godina – dokaz o školovanju (potvrda nadležne obrazovne insistucije o školovanju), ukoliko ovi članovi porodičnog domaćinstva nisu na školovanju – dokaze navedene u tački 6) ovog stava (dokazi o prihodima);
  2. Dokaz za porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju

– Rešenje Komisije za kategorizaciju dece ili mišljenje inter-resorne komisije za decu sa telesnim invaliditetom ili smetnjama u razvoju;

  1. Dokaz o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju – Rešenje o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju za člana porodice sa invaliditetom;
  2. Za jednoroditeljsku porodicu prilaže se:

– potvrda o smrti bračnog druga;

– rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo;

– izvod iz matične knjige rođenih za decu bez utvrđenog očinstva;

– presuda o razvodu braka ili dokaz o poveravanju maloletnog deteta ili dece (ukoliko u presudi o razvodu braka nije odlučeno o poveravanju deteta, ili ukoliko se radi o vanbračnim partnerima čija je zajednica prestala da traje), a uz oba dokaza potrebno je priložiti izjavu Podnosioca prijave overenu kod nadležnog organa da se Podnosilac prijave neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, Podnosilac prijave nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;

  1. Potvrda prethodnog poslodavca, fotokopija radne knjižice ili izjava overena kod nadležnog organa overe da lice ima potrebno znanje i veštinu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovne aktivnosti na koju se odnosi Pomoć;
  2. Potvrda da je Korisnik prošao obuku za izradu poslovnih planova ili obuku Nacionalne službe za zapošljavanje;
  3. Dokaz da ima registrovanu delatnost;
  4. Dokaz da pokreće aktivnost:
  • da je registrovao i pokreće novu aktivnost,

(2)    izjava da pokreće aktivnost (ako nije registrovao novu aktivnost koju pokreće)

Pored dokaza navedenih u stavu 1.ovog člana, Komisija za izbor korisnika može od Podnosioca prijave tražiti i druge neophodne dokaze radi utvrđivanja činjenica i okolnosti potrebnih za donošenje pravilne i zakonite odluke.

IV   Merila za izbor korisnika

          Red prvenstva za izbor Korisnika utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Korisnik kao Podnosilac prijave ostvari, a prema sledećim merilima:

  • Da aktivnost za koju je Pomoć tražena doprinosi poboljšanju

uslova života porodičnog domaćinstva Korisnika                                            – 10 bodova

  • Da je Korisnik prošao obuku za izradu poslovnih planova

ili obuku Nacionalne službe za zapošljavanje                                                    – 10 bodova

3)  Da ima prethodno iskustvo u obavljanju aktivnosti                                             – 10 bodova

4)  Da poseduje znanje i veštine za obavljanje aktivnosti                                         – 10 bodova

5)  Da ima registrovanu delatnost                                                                                – 20 bodova

6)  Da pokreće aktivnost – Pomoć koristi prvi put                                                  – 20 bodova

Da je korisnik Pomoći – drugi put                                                                         – 10 bodova

Da je korisnik Pomoći – treći put                                                                         –   5 bodova

7)  Jednoroditeljsko domaćinstvo/porodica sa detetom/decom do 18

godina i /ili studentom do 26 godina                                                                    – 10 bodova

8)  Žena nosilac domaćinstva                                                                                     – 10 bodova

V    Postupak za utvrđivanje predloga liste Korisnika

Komisija će u roku od 15 dana od dana isteka roka za prijavu razmotriti podnete prijave, izvršiti potrebne provere, po potrebi zatražiti dodatnu dokumentaciju i izvršiti bodovanje.

Za prijave koje ispunjavaju uslove vrši se provera  navoda iz prijave na terenu .

U skladu sa brojem bodova Komisija će utvrditi predlog liste Korisnika za dodelu pomoći i objaviti je na oglasnim tablama Grada Užica i MZ „Lipa“.

VI    Rok za podnošenje prijava

Rok za podnošenje prijava traje od 05.avgusta 2019.godine do 16. septembra 2019. godine.

Prijava se podnosi u pisarnici Grada Užica, kancelarija broj 12,  prizemlje zgrade.

Priložena dokumenta se podnose u fotokopiji. Priloženi dokumenti, kao što su izvodi iz matičnih knjiga i medicinska dokumentacija ne smeju biti stariji od 6 (šest) meseci.

Ukoliko Komisija to zatraži original dokumenta se  dostavlja na uvid.

II Broj  88-3/19-05

Datum  05.08.2019.god.

PREDSEDNIK KOMISIJE

Vidoje Drndarević

Konkursnu dokumentaciju možete preuzeti ovde

Opis

Preuzimanje

Javni poziv
Prijavni obrazac-Zahtev za biznis planom