Na osnovu člana 11. Pravilnika o uslovima i merilima za izbor korisnika, načinu rada Komisije i postupku dodele sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu, Komisija za dodelu sredstava za ekonomsko osnaživanje i osamostaljivanje interno raseljenih lica kroz dohodovne aktivnosti (u daljem tekstu: Komisija), objavljuje:
Javni poziv
za dodelu sredstava namenjenih za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu
I Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije i grad Užice, obezbedili su sredstva namenjena za nabavku i dodelu robe i materijala za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj oblasti za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu i borave na teritoriji grada Užica.
Pomoć se dodeljuje kao jednokratna i bespovratna i odobrava se u robi i materijalu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovnih aktivnosti u poljoprivrednoj, zanatskoj, uslužnoj ili drugoj delatnosti, u maksimalnom iznosu do 200.000,00 RSD , po porodičnom domaćinstvu Korisnika.
II Uslovi za izbor korisnika
Podnosilac prijave na javni poziv za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Podnosilac prijave) i članovi njegovog porodičnog domaćinstva treba da ispune sledeće uslove:
- da je Podnosilac prijave evidentiran kao interno raseljeno lice/ima legitimaciju interno raseljenog lica;
- da imaju boravište / prebivalište na teritoriji Grada, u momentu objavljivanja javnog poziva;
- da nisu uključeni u neki drugi program/projekat stambenog zbrinjavanja ili poboljšanje uslova života kroz dohodovne aktivnosti, u tekućoj godini;
- da nisu korisnici pomoći u projektima poboljšanja uslova života više od tri puta (uključujući i ovaj javni poziv);
- ukoliko su bili korisnici pomoći u poboljšanju uslova života da su isti namenski koristili;
- da imaju radno sposobne članove domaćinstva i potrebno znanje i veštinu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovne aktivnosti na koju se odnosi Pomoć;
- da je aktivnost za koju je Pomoć tražena od značaja za egzistenciju porodice;
- da ima preduslove za obavljanje delatnosti za koju traži Pomoć:
– Za poljoprivednu delatnost i stočarstvo da je vlasnik ili zakupac zemljišta i/ili pomoćnih objekata;
– Za zanatsku ili uslužnu delatnost da je vlasnik ili zakupac prostora u kome će obavljati delatnost i
– Za druge delatnosti u skladu sa delatnošću navedenoj u prijavi.
III Potrebna dokumentacija
Uz prijavu je potrebno dostaviti sledeće dokumente kojima se dokazuje ispunjenje navedenih uslova:
- Uredno popunjen i potpisan obrazac prijave;
- Fotokopiju legitimacije interno raseljenog lica (NAPOMENA: obavezno za Podnosioca prijave, a za ostale članove porodičnog domaćinstva ukoliko su evidentirani kao interno raseljeno lice);
- Fotokopiju lične karte za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina (očitane, ukoliko je u pitanju biometrijska lična karta sa čipom);
- Izjavu overenu kod nadležnog organa overe da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu uključeni u neki drugi program/projekat stambenog zbrinjavanja ili poboljšanja uslova života kroz dohodovne aktivnosti, u tekućoj godini;
- Dokaz o prihodima:
- Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva registrovane u Nacionalnoj službi za zapošljavanje; u slučaju da se radi o nezaposlenom članu porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošljavanje, izjava overena kod nadležnog organa kojom se potvrđuje da je Podnosilac prijave nezaposlen i da nema prihode;
- Potvrda poslodavca o visini primanja u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv – za zaposlene članove porodičnog domaćinstva;
- Ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu objavljivanja ovog Javnog poziva ili ukoliko lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije – potvrda nadležne službe ili izjava overena kod nadležnog organa da lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije u Republici Srbiji i/ili drugoj državi;
- Za članove porodičnog domaćinstva uzrasta 15 – 26 godina – dokaz o školovanju (potvrda nadležne obrazovne insistucije o školovanju), ukoliko ovi članovi porodičnog domaćinstva nisu na školovanju – dokaze navedene u tački 5) ovog stava (dokazi o prihodima);
- Dokaz za porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju – Rešenje Komisije za kategorizaciju dece ili mišljenje inter-resorne komisije za decu sa telesnim invaliditetom ili smetnjama u razvoju;
- Dokaz o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju – Rešenje o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju za člana porodice sa invaliditetom;
- Za jednoroditeljsku porodicu prilaže se:
- potvrda o smrti bračnog druga;
- rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo;
- izvod iz matične knjige rođenih za decu bez utvrđenog očinstva;
- presuda o razvodu braka ili dokaz o poveravanju maloletnog deteta ili dece (ukoliko u presudi o razvodu braka nije odlučeno o poveravanju deteta, ili ukoliko se radi o vanbračnim partnerima čija je zajednica prestala da traje), a uz oba dokaza potrebno je priložiti izjavu Podnosioca prijave overenu kod nadležnog organa da se Podnosilac prijave neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, Podnosilac prijave nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;
- Potvrda prethodnog poslodavca, fotokopija radne knjižice ili izjava overena kod nadležnog organa overe da lice ima potrebno znanje i veštinu za pokretanje, razvoj i unapređenje dohodovne aktivnosti na koju se odnosi Pomoć;
- Potvrda da je Korisnik prošao obuku za izradu poslovnih planova ili obuku Nacionalne službe za zapošljavanje;
- Dokaz da ima registrovanu delatnost;
- Dokaz da pokreće aktivnost:
- da je registrovao i pokreće novu aktivnost,
- izjava da pokreće aktivnost (ako nije registrovao novu aktivnost koju pokreće) Dokazi iz stava 1. ovog člana podnose se u fotokopiji, s tim da Komisija za izbor korisnika može od Podnosioca prijave na Javni poziv tražiti originalna dokumenta na uvid.
Pored dokaza navedenih u stavu 1. ovog člana, Komisija za izbor korisnika može od Podnosioca prijave tražiti i druge neophodne dokaze radi utvrđivanja činjenica i okolnosti potrebnih za donošenje pravilne i zakonite odluke.
IV Merila za izbor korisnika
Red prvenstva za izbor Korisnika utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Korisnik kao Podnosilac prijave ostvari, a prema sledećim merilima:
- Da aktivnost za koju je Pomoć tražena doprinosi poboljšanju uslova života
porodičnog domaćinstva Korisnika – 10 bodova - Da je Korisnik prošao obuku za izradu poslovnih planova
ili obuku Nacionalne službe za zapošljavanje – 10 bodova - Da ima prethodno iskustvo u obavljanju aktivnosti – 10 bodova
- Da poseduje znanje i veštine za obavljanje aktivnosti – 10 bodova
- Da ima registrovanu delatnost – 20 bodova
- Da pokreće aktivnost – Pomoć koristi prvi put – 20 bodova
- Da je korisnik Pomoći – drugi put – 10 bodova
- Da je korisnik Pomoći – treći put – 5 bodova
- Jednoroditeljsko domaćinstvo / porodica sa detetom / decom do 18 godina
i/ili studentom do 26 godina – 10 bodova - Žena nosilac domaćinstva – 10 bodova
V Postupak za utvrđivanje predloga liste Korisnika
Komisija će u roku od 15 dana od dana isteka roka za prijavu razmotriti podnete prijave, izvršiti potrebne provere, po potrebi zatražiti dodatnu dokumentaciju i izvršiti bodovanje.
Za prijave koje ispunjavaju uslove vrši se provera navoda iz prijave na terenu .
U skladu sa brojem bodova Komisija će utvrditi predlog liste Korisnika za dodelu pomoći i objaviti je na oglasnim tablama Grada Užica i MZ „Lipa“.
VI Rok za podnošenje prijava
Rok za podnošenje prijava traje od 28.juna 2019.godine do 02.avgusta 2019.godine
Prijava se podnosi u pisarnici Grada Užica, kancelarija broj 12, prizemlje zgrade.
Priložena dokumenta se podnose u fotokopiji. Priloženi dokumenti, kao što su izvodi iz matičnih knjiga i medicinska dokumentacija ne smeju biti stariji od 6 (šest) meseci.
Ukoliko komisija to zatraži original dokumenta se dostavlja na uvid.
Broj 88-2/19-05
Datum 28.06.2019.god.
PREDSEDNIK KOMISIJE
Vidoje Drndarević