До новог превозника кроз јавно-приватно партнерство, јавни позив отворен до 28. октобра
23/08/2021

До новог превозника кроз јавно-приватно партнерство, јавни позив отворен до 28. октобра

У четвртак 19. августа објављен је јавни позив за избор новог превозника, градског и приградског превоза путника на територији града Ужица. Рок за подношење понуда је 70 дана, односно 28. октобар текуће године. По речима Слободана Шиљковића, члана Градског већа за саобраћај реализација моделом јавно-приватног партнерства допринеће побољшању и унапређењу комуналне делатности и пре свега смањењу аерозагађења.

“Неопходно је да превозници који буду конкурисали поседују аутобусе који користе искључиво природни гас, што ће допринети смањењу концентрације угљен диоскида. Поред тога основни критеријум за доделу уговора је економски најповољнија понуда, односно онај ко понуди најнижу цену по километру тај ће вршити превоз у граду, што ће и грађанима донети корист. Позивамо све заинтересоване приватне превознике, да се пријаве да раде у нашем граду. Наравно, не мора да буде само један превозник, може да се удружи више фирми које могу да испуне услове предвиђене конкурсом.”

По Шиљковићевим речима, важно је нагласити и да о избору понуђача не одлучује Град већ се цела процедура одвија посредством сајта за јавне набавке на основу задатих критеријума. Тек пошто одборници у скупштини дају сагласност склапа се уговор са будућим превозником.

“Квалитетан и сигуран јавни градски и приградски превоз није једини приоритет градског руководства”, напомиње Шиљковић. Додаје у претходних годину дана, колико је прошло од формирања новог градског руководства превасходно се радило на безбедности саобраћаја.

“Ту смо имали максималну сарадњу са Агенцијом за безбедност саобраћаја, чији је директор недавно и посетио наш град. До сада је набављено 420 седишта за бебе које беспалтно добијају родитељи сваког новорођеног детета уз обезбеђену обуку у Црвеном крсту Ужице. Ради се на уређењу зона школа, а почели су и радови на уређењу стазе код Медицинске школе, чиме ће се пешачки спојити два дела града, Царина и Крчагово. На тај начин ћемо покушати да анимирамо грађане да више пешаче, а да мање користе аутомобиле.”

Као веома добру, Шиљковић оцењује сарадњу са такси удружењима у граду а оно на чему се , по његовим речима, мора још доста радити је проблем недостатка паркинг места.

“Морали смо да кренемо од стретешког плана, то је сарадња са УНОПСОМ, Канцеларијом Уједињених нација за пројекте задатке, где смо заједно са њима донели будуће задатке. Један од задатака је и Студија паркирања која ће се сигурно завршити у року од месец дана. Студија би требала да покаже да ли се плава и црвена зона налазе ту где су сада, да ли их треба проширити, увести још једну зону и да ли је цена паркирања у овом моменту оправдана. Треба да се изгради и једна гаража за паркирање што није лако, јер ретки су инвеститори који желе да уложе у инвестицију која се дуго отплаћује. Припремили смо предлог концесионог акта за паркирање, формирали смо комисију и донели одлуку која ће се 3. септембра наћи пред Комисијом за јавна приватна партнерства и концесије Владе Републике Србије, где ћемо пробати да на простору Међаја изградимо 300 паркинг места.”

То је, закључује Шиљковић тек први корак, након чега ће се радити на изградњи још неколико гаража, како би се коначно решио проблем паркирања у граду.